HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop

Fossielen Algemeen

ammoniet chroniatiet

Pagina: 1 2

vampier jn   09-09-2010 om 16:27

vampier jn
Junior Lid

waar kun je ammoniet chroniatiet vinden?

Frederik   09-09-2010 om 17:13

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Dag Jay,

Misschien ben je nog een beetje te jong om op een internetforum te komen. Misschien kunnen je papa of mama je helpen om hier een vraag te stellen?

Ahuijsmans   10-09-2010 om 10:13

Ahuijsmans
Senior Lid

hmm sorry dat ik het zeg maar een kind van 7 met een eigen e-mail adres?

Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik werk op een school. Eigenlijk vind ik dat kinderen van die leeftijd nog niet op de computer horen, helaas is het onderwijs tegenwoordig een andere mening toegedaan en worden ze zo jong al verplicht om er dingen op te doen.

Laat inderdaad de vraag via papa of mama gaan, lijkt me beter.

Henk Jan   10-09-2010 om 12:58

Henk Jan
Senior Lid

Nou, waarom kan iemand geen vraag stellen? Bedoel je met je vraag de ammoniet Goniatiet?

Frederik   10-09-2010 om 13:54

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Een kind van 7 op z'n ukkie op internetfora loslaten is inderdaad geen goed idee.

paleontoloog   01-10-2010 om 08:57

paleontoloog
Junior Lid

Ik vind de manier waarop de beheerder en anderen op dit jongetje reageren niet goed. Dat je zelf docent bent zegt niet dat je het evangelie verkondigd. Mijn dochter van 8 jaar is ook geintereseerd in stenen en botten en wil daarom Paleontoloog worden. En ik stimuleer dat alleen maar. Wie weet is het een ambitieuse ingeving maar dat maakt niet uit.

En als dan weer iemand anders het kind ook nog eens op een schrijffout corrigeert laat je alleen maar zien dat je het zelf beter weet i.p.v. het jochie (ervan uitgaande dat het een jongetje is) een fatsoenlijk antwoord op zijn vraag te geven. Hoe zou hij zich nu voelen? Gestimuleerd? of de kop ingedrukt. Ik vind het schandalig. Als dit kind te vinden was op een sex site dan was de reactie op zijn plaats geweest. Maar hallo, dit is een geologen site. Hoe onschuldig kan het zijn. Het gaat toch per slot van rekening alleen maar om stenen en fossielen die al eeuwen dood zijn? Kom op zeg. Ik ben ontstemd. Ik vind dat jullie iets goed te maken hebben tegen over dit kind.

paleontoloog   01-10-2010 om 09:00

paleontoloog
Junior Lid

Ik vind de manier waarop de beheerder en anderen op dit jongetje reageren niet goed. Dat je zelf docent bent zegt niet dat je het evangelie verkondigd. Mijn dochter van 8 jaar is ook geintereseerd in stenen en botten en wil daarom Paleontoloog worden. En ik stimuleer dat alleen maar. Wie weet is het een ambitieuse ingeving maar dat maakt niet uit.

En als dan weer iemand anders het kind ook nog eens op een schrijffout corrigeert laat je alleen maar zien dat je het zelf beter weet i.p.v. het jochie (ervan uitgaande dat het een jongetje is) een fatsoenlijk antwoord op zijn vraag te geven. Hoe zou hij zich nu voelen? Gestimuleerd? of de kop ingedrukt. Ik vind het schandalig. Als dit kind te vinden was op een sex site dan was de reactie op zijn plaats geweest. Maar hallo, dit is een geologen site. Hoe onschuldig kan het zijn. Het gaat toch per slot van rekening alleen maar om stenen en fossielen die al eeuwen dood zijn? Kom op zeg. Ik ben ontstemd. Ik vind dat jullie iets goed te maken hebben tegen over dit kind.

Erik-B   01-10-2010 om 18:35

Erik-B
Senior Lid

quote:
denny wilde schreef:
quote:
paleontoloog schreef:

Ik ben het met bovenstaande helemaal eens.
frederik je moet je antwoordt mentaliteit toch maar eens op een ander niveau zetten.
Ik heb ook al eens de wind van voren gekregen van jou over die versteende stukken hout uit lesbos.En ik ben 38 lentes jong.Ik kan echt wel wat hebben.Maar als je zo'n een mentaliteit ook al tegen jongeren uit dan ben je echt goed bezig.Als kinderen dan intresse hebben in iets pas dan op wat je zegt.En help ze gewoon naar behorens.Op den duur durven mensen geen vraag meer te stellen omdat ze compleet voor janjoker gezet worden.Omdat er mensen zijn die denken het beter te weten.En als je het dan beter weet leg het dan ook normaal uit.Behandel mensen zoals je graag zelf behandeld wil worden en dat is met fatsoen.

Ben het hier wel mee eens.

Spongebob   01-10-2010 om 18:42

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

quote:
Frederik schreef:
Dag Jay,

Misschien ben je nog een beetje te jong om op een internetforum te komen. Misschien kunnen je papa of mama je helpen om hier een vraag te stellen?

Beste paleontoloog,
Ik zie geen enkel verkeerd woord bij de reactie van Frederik. Het lijkt me heel verstandig dat je een jong kind dat zichzelf als "vampier" op een internetforum inlogt en aldaar vragen post, de tip geeft eerst eens één van de ouder(s) in te schakelen.

Bram   01-10-2010 om 19:28

Bram
Senior Lid

quote:
Spongebob schreef:
quote:
Frederik schreef:
Dag Jay,

Beste paleontoloog,
Ik zie geen enkel verkeerd woord bij de reactie van Frederik. Het lijkt me heel verstandig dat je een jong kind dat zichzelf als "vampier" op een internetforum inlogt en aldaar vragen post, de tip geeft eerst eens één van de ouder(s) in te schakelen.

Helemaal mee eens. De reactie van Frederik vind ik verantwoordelijk en is zeker weten goed bedoeld.

Frederik zegt nergens dat "vampier" geen vraag mag stellen, hij zegt enkel dat "vampier" beter samen met zijn vader/moeder deze vraag kan stellen. Daar is m.i. niets mis mee bij een kind van 7. Hij zal uiteindelijk toch samen met zijn ouders willen gaan zoeken (neem ik aan), dan kunnen de ouders het beste vanaf het begin bij het proces betrokken zijn (de vraag op het forum), zodat zij zien dat hun kind daadwerkelijk geïnteresseerd is en dat het niet zomaar een wild idee is.

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 01-10-2010 om 19:32 NL]

Bram   01-10-2010 om 19:35

Bram
Senior Lid

quote:
stijnboy9 schreef:
Ik wil me buiten de discussie houden en onpartijdig zijn maar ik moet zeggen dat Sven Steenbergen ook niet echt meer iets durft te posten door de vele commentaren (van meerdere forumleden). Hij vertelde me dat via msn. Jammer want hij is goed bezig hoor!
Groeten,

Stijn

Hallo Stijn,

Wat jij aankaart is volgens mij heel wat anders, namelijk dat een beginner een klein beetje enthousiast is en wat veel vragen stelt. Dat is wat anders dan een kind van pas 7 dat in zijn eentje op een internetforum een vraag stelt.

Groeten,
Bram

mineraal0   01-10-2010 om 21:01

mineraal0
Senior Lid

Naar wat voor niveau van forum gaan we als zulke dingen zomaar getolereerd worden..

Corrigeren, en bijschaven, zo leer je bij.

romi113   01-10-2010 om 22:27

romi113
Senior Lid

Ik wil even zeggen (ik werk ook op een basisschool) dat ik nog veel kan leren van kinderen wat betreft internet. Ik denk dat ieder kind van 7 die de woorden ammoniet Goniatiet kent (typefout of niet) het verdient om op een forum vragen te stellen.

Ik durf te zeggen dat menigeen van ons al als kleine jongen de interesse heeft gekregen in stenen en fossielen.

En als je als beheerders geen jonge mensen op het forum wilt hebben dan moet je een leeftijdslimiet instellen.

Ikzelf weet nog heel weinig over fossielen en kan deze jongen helas niet helpen maar ik vind dat jullie dat ook niet doen met jullie antwoorden.

Dus misschien dat iemand van jullie die wel weet waar deze jongen/meisje het over heeft hem wil antwoorden.

groetjes Mirjam

[Bewerkt door romi113 op 01-10-2010 om 22:29 NL]

Johwi   01-10-2010 om 00:18

Johwi
Senior Lid

Hahahha,, misschien weten ze het zelf niet op dit form wat het antwoord is op deze vraag?

Er staat toch:
Welkom op het forum van LINK ! Bezoekers die berichten op het forum willen zetten, moeten zich eerst gratis registreren!

En Frederik er staat toch onder jou: Try to learn something about everything and everything about something.
Dat moet je maar vertalen zelf in het nederlands.
Misschien begrijp je wat daar staat.
Maar volgens jou mag het weer niet, dan moet je zo'n spreuk er niet onder zetten.

Groeten J&I.

[Bewerkt door Johwi op 02-10-2010 om 00:23 NL]

Johwi   01-10-2010 om 00:39

Johwi
Senior Lid

quote:
Spongebob schreef:
quote:

Het lijkt me heel verstandig dat je een jong kind dat zichzelf als "vampier" op een internetforum inlogt en aldaar vragen post,

En hoe oud ben jij, dat je als een tekenfiguur naam hier rond loopt?
Is dat niet een beetje vreemd?
Amai. zo lust ik er nog wel meer!
De naam doet er niet toe lijkt mij?

[Bewerkt door Johwi op 02-10-2010 om 00:51 NL]

mineraal0   02-10-2010 om 11:06

mineraal0
Senior Lid

Dit is een de van de dwaaste discussies de ik de afgelopen jaren op het forum zag voorbijkomen. Een kind van 7, dat nog maar 2 jaar kan lezen, alleen op het internet, en op dit forum, zijn gangetje laten gaan?

Waar zijn we mee bezig?
De kritiek van Frederik is volkomen correct, en bovendien heeft hij het recht om dit te doen, en MOET hij dit doen.
De beslissingen van een beheerder zijn meestal gemaakt om de kwaliteit van het forum te verbeteren, net als deze beslissing!

Wat zitten jullie te zeiken over het feit dat Frederik deze jongen niet toelaat? Hij vraagt gewoon om vragen samen met zijn ouders te stellen, zodat het bericht enigzins te begrijpen valt..

In mijn begintijd werd ik ook meteen bijgeschaaft bij meerdere "nutteloze" of "onduidelijke" posts. Ik kreeg zelfs een tijdje een berichtenlimiet. In de periode dat ik minder mocht posten, heb ik juist heel veel bijgeleerd. Als je het forum hiervoor verlaat ben je niet bijster slim. Mensen die er langer mee bezig zijn, en er meer verstand van hebben kan je dus maar beter respecteren.

Dat Frederik vraagt om de berichten met zijn ouders te plaatsen is toch ABSOLUUT GEEN afwijzing, maar eerder een advies. Als iedereen zulke berichtjes begint te posten wordt het hier een mooi boeltje.

En ik vind een volwassene die "SpongeBob" noemt wel een stuk symphatieker dan een zevenjarige die zich "vampier" noemt, maar dat even terzake. Wat is ook het nut van kritiek op elkaars naam te geven?

Gunther

mineraal0   02-10-2010 om 13:56

mineraal0
Senior Lid

quote:
denny wilde schreef:
Ik heb zelf twee dochters van 6 en 8 en die konden allebij al lezen en rekenen toen ze 3/4 jaar waren.
En die zaten al voor de pc toen ze 3 jaar waren.
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt dat kinderen pas kunnen lezen als ze 5 zijn.
Onder welke fossiele steen hebben jullie liggen slapen al die jaren??
Ik geef zelf les aan moeilijk opvoedbare en moeilijk leerende kinderen en die zijn op die leeftijd al slim genoeg.
En hebben jullie er misschien al aan gedacht dat vampier dit al met zijn ouders besproken heeft??
Daar heeft hij jullie oordeel echt niet voor nodig.
Ik heb soms het gevoel op deze site dat ik weer terug in de klas zit van voor bij de leraar.En als ik wat fout doe dan krijg ik op mijn kop. En dan vertellen ze het ook nog tegen mijn ouders.
Als ik dit gevoel wil hebben dan ga ik wel bij 1 van mijn dochters in de klas zitten.
En vampier stelt een simpele vraag.Hij vraagt niet waar hij drugs kan vinden.Hij vraagt ook niet of hij hier goed opgevoed kan worden daar zijn de ouders voor.Hij vraagt waar hij een soort fossiel kan vinden en dan dacht ik dat hij hier bij het goede adres was.houd jullie je nou maar bezig met fossielen en laat het opvoeden aan de ouders over.Ik weet het antwoordt niet op vampier zijn vraag.Dus als jullie nou eens vampier willen vertellen waar hij ammoniet goniatiet kan vinden.Dan kan je deze discussie sluiten.

Amai chapeau dat jij kinderen hebt die al op de leeftijd van 3/4 kunnen lezen.
Ik heb een zus van 5 en die kan dat niet hoor, en die is nochtans erg pienter.

Je zegt trouwens dat je zelf les geeft, maar dat zie ik toch niet terug aan de manier waarop je hier je betoog komt doen? Het zelfstandig naamwoord "antwoord" met dt en zinnen zonder hoofdletters?
Sorry maar van een volwassene die les geeft verwacht je toch wel wat betere zinsbouw.

De vraag van deze jongen is trouwens helemaal niet duidelijk, want zoiets als ammoniet chroniatiet bestaat niet.
We moeten het dus maar weer raden. Als de jongen deze vraag met zijn ouders heeft geplaatst, dan heb ik ook mijn vragen over de manier waarop zij iets vragen in de winkel.

Dit is niet wegjagen, dit is bijschaven!
Je doet wat je wilt met je eigen kinderen, maar op dit forum is het oordeel van de beheerder nog altijd het laatste oordeel.

[Bewerkt door mineraal0 op 02-10-2010 om 14:00 NL]

Plikona   02-10-2010 om 14:19

Plikona
Senior Lid

Het forum is al figuurlijk afgedaald tot kleuterniveau, en nu wil je dit tot het letterlijke doortrekken? Indien iemand weet waar de ammoniet goniatiet zich bevindt dan was hij daar nu al aan het zoeken. Dit topic was zo goed als afgesloten voordat moraalridders de miskende rechten van zevenjarigen hier moesten oprakelen. Op geen enkele lokatie waar dergelijke objecten worden gevonden zijn zevenjarigen toegestaan. Ook de desbetreffende ouders toonden weinig interesse waar hun spruit mee bezig was. Het kan inderdaad vertederend zijn dat de kleine al zo goed zijn weg op internet weet, maar dit is een onschuldig forum in tegenstelling tot de massa die elders aanwezig zijn.

En als je het gevoel krijgt dat je hier terug in de klas zit, moest je onze verbijstering zien toen je trots meldde dat je versteend hout meegenomen had van een beschermde locatie en niet onwetend omdat je erbij vermeldde dat het eigenlijk niet mocht.
Je wrikt toch ook geen steen uit het Colloseum die je meeneeemt als souvenir?

Men heeft mij verzekerd dat dit forum ook zijn opvoedkundige taak niet uit de weg zal gaan. Dus...

masteroffossiles   02-10-2010 om 14:33

masteroffossiles
Senior Lid

quote:
vampier jn schreef:
waar kun je ammoniet chroniatiet vinden?

ik weet niet waar je ze kunt vinden (alleen ergens in marokko) maar ik kan je er wel eentje sturen, ligt hier toch maar te verstoffen. ik weet alleen niet of je dit nog steeds leest door dit meningsverschil.
gr
sander

romi113   02-10-2010 om 14:41

romi113
Senior Lid

Heeft iemand van jullie wel gekeken bij zijn profiel?

Daar staat nl dat hij een presentatie over fossielen wil houden.

groetjes Robert en Mirjam

Spongebob   02-10-2010 om 15:03

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

quote:
En ik vind een volwassene die "SpongeBob" noemt wel een stuk symphatieker dan een zevenjarige die zich "vampier" noemt, maar dat even terzake. Wat is ook het nut van kritiek op elkaars naam te geven?
quote:

Dank je Gunther

quote:
Johwi schreef:

LOL
Ik ben inmiddels 53 jaar, maar heb nooit verkondigd dat ik per sé normaal wil zijn. In feite ben ik nog steeds een klein kind dat met steentjes speelt, zoals me 2 weken geleden door een bezoeker in het Hunebedcentrum nog weer eens fijntjes voor de voeten werd gegooid. Het doet me niets, integendeel, humor is een groot goed.

Groeten aan allen, Tom.....ik bedoel Spongebob.

Johwi   02-10-2010 om 15:09

Johwi
Senior Lid

quote:
romi113 schreef:

Inderdaad.
Niks mis mee met deze vraag.
En als deze vraag al was beantwoord in het begin, door iemand die wat van die fossieltjes afweet, was dit niet gebeurd.
Dus jullie vragen erzelf om.
Gewoon een antwoord geven op een vraag, ook al komt ie van een 7-jarige.
Waar zijn jullie toch mee bezig?
Fossieltjes toch?
Lap zeg.....

Groetjes J&I.

Johwi   02-10-2010 om 15:11

Johwi
Senior Lid

quote:
romi113 schreef:

Inderdaad.
Niks mis mee met deze vraag.
En als deze vraag al was beantwoord in het begin, door iemand die wat van die fossieltjes afweet, was dit niet gebeurd.
Dus jullie vragen erzelf om.
Waar zijn jullie toch mee bezig?
Fossieltjes toch?
Lap zeg.....

Groetjes J&I.

Johwi   02-10-2010 om 15:14

Johwi
Senior Lid

quote:
Spongebob schreef:
quote:
quote:

Dank je Gunther

quote:
Johwi schreef:

LOL
Ik ben inmiddels 53 jaar, maar heb nooit verkondigd dat ik per sé normaal wil zijn. In feite ben ik nog steeds een klein kind dat met steentjes speelt, zoals me 2 weken geleden door een bezoeker in het Hunebedcentrum nog weer eens fijntjes voor de voeten werd gegooid. Het doet me niets, integendeel, humor is een groot goed.

Groeten aan allen, Tom.....ik bedoel Spongebob.

Sorry hoor Tom Spongebob, ik zag ineens jou naam staan en ik kon het niet laten.

Sorry ervoor.
Ps wel een leuke foto zo op de bank (lol).

Groeten J&I.

Ahuijsmans   02-10-2010 om 18:22

Ahuijsmans
Senior Lid

man man man wat een gedoe weer zeg.

Als Frederik en ik zeggen dat een 7 jarig ventje niet op Internet thuis hoort dan denk ik dat we groot gelijk hebben.

Ik werk op een school en sta echt versteld van iemand die claimt met moeilijk opvoedbare kinderen te werken (en dus de kwestbaarheid van deze kinderen te kennen) en dan toch volhouden dat deze kinderen gewoon op deze leeftijd en zelfs jonger op Internet horen.....

Als school moet je vanuit het rijk enorm veel doen aan de veiligheid van de kinderen als ze werk op de computer moeten doen. Content filters/hyves blokkeren/msn eraf etc etc etc
Je bent enorm naïef als je net doet alsof er niets mis is aan kinderen van 7 en jonger op het Internet.
Vanuit een pedagogisch oogpunt is hier zo enorm veel verkeerd aan!

Op radio en tv hoor en zie je spotjes. Overal lees je het. Laat nooit je kind alleen op Internet, weet wat je kind op de pc doet.

Ik heb hier grote twijfels bij bij onze vampier....

Henk Jan   02-10-2010 om 21:00

Henk Jan
Senior Lid

Even goed lezen, mijnheer Paleontoloog.

Ik heb iemand NIET gecorrigeerd vanwege een eventuele schrijffout. Ik ben het er ook niet mee eens dat jeugdigen geen vraag zouden mogen stellen. Ik heb alleen gevraagd, wat hij nu precies bedoelde.

(PS ik onderschrijf de reactie van Mineraal0 op Denny Wilde.)

[Bewerkt door Henk Jan op 02-10-2010 om 21:03 NL]

Fossielenzoeker   02-10-2010 om 00:29

Fossielenzoeker
Senior Lid
Fotobeheerder

Zal ik dan maar een tipje van de sluier oplichten? Goniatieten kun je in Nederland vinden in de zand- en grindontsluitingen van Drente en Twente.
Helaas voor deze 7-jarige zijn betreffende terreinen voor hem verboden.

Helaas heb ik geen foto bij de hand van mijn eigen Goniatiet dus heb ik er derhalve een gedownload van Fossiladdict. Bij deze,

Frederik   03-10-2010 om 16:28

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Een laat antwoord (want ik zat afgelopen 10 dagen in het buitenland), weliswaar niet helemaal meer nodig, want anderen hebben voor mij prima weten te verwoorden waar dit over gaat.
Natuurlijk wil niemand een kind van 7 beperken in zijn oprechte interesses. Bedenkt ook even dat ik met mijn antwoord meteen duidelijk maakte dàt de vraag van een kind van 7 kwam. Ik heb er hier al heftig zien reageren op dergelijke posts met schrijffouten, dit wilde ik niet meteen herhaald zien.

Voor diegenen die hun hart eens moesten luchten, ik hoop dat het deugd heeft gedaan. Mijn mailbox staat steeds open voor suggesties zonder dat het zo geladen moet geformuleerd worden.

[Bewerkt door Frederik op 03-10-2010 om 16:28 NL]

Frederik   03-10-2010 om 17:16

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

quote:
denny wilde schreef:
Ik heb ook al eens de wind van voren gekregen van jou over die versteende stukken hout uit lesbos.

Ja, dat was hier, en dat viel nog behoorlijk mee hoor: LINK

De volgende keer dat iemand komt vertellen dat-ie "fossielen heeft meegenomen van beschermde plaats X, dat het eigenlijk niet mag maar ja je wil ze toch graag hebben" zal ik deze persoon een schouderklopje geven, ok?

Voorts lees ik reacties à la dat "beheerders geen kinderen op het forum willen hebben". Kom zeg, het enige waar ik op aanstuur is dat er voor een 7-jarige best wat begeleiding door de ouders zou zijn. Of niet soms?

Gerrit-Jan   03-10-2010 om 19:27

Gerrit-Jan
Senior Lid

quote:
Frederik schreef:
De volgende keer dat iemand komt vertellen dat-ie "fossielen heeft meegenomen van beschermde plaats X, dat het eigenlijk niet mag maar ja je wil ze toch graag hebben" zal ik deze persoon een schouderklopje geven, ok?

LL,

dan heeft menigeen forumlid hier een schouderklopje verdiend!!

Groet

Pagina: 1 2

0