HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Tandarts haakjes set van 6
9.50 EUR

Vraag & Aanbod Fossielen

Miste Gruis/Zand/Modder

Pagina: 1 2

pearl   19-12-2010 om 16:49

pearl
Senior Lid

Ik ben al met mijn goede opruimen voornemen van 2011 bezig. Ben begonnen in de schuur. Er komt van alles tevoorschijn.....wie wil 1,4 kg aan Miste gruis/modder/zand??
gr
pearl

Spongebob   19-12-2010 om 17:02

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

Bewaar ze voor Colin a.u.b.!
Hij is een kei in het uitzoeken van dat grut.

Groet, Tom

romi113   19-12-2010 om 17:50

romi113
Senior Lid

Hoi Adri,

Wij hebben er ook wel interesse in.

groetjes
Robert en Mirjam

Colin   19-12-2010 om 19:03

Colin
Senior Lid

Ik heb daar zeker interesse in! Zou het heel erg fijn vinden als de mogelijkheid bestaat dat ik dit van je zou kunnen overnemen. Miste is mijn hoofdzakelijke bezigheid op fossiel gebied (dagelijks vrees ik).

Kunnen we allicht tot een leuke ruiling komen? Of helpt dat de opruiming niet echt

pearl   19-12-2010 om 19:16

pearl
Senior Lid

Hey Colin, Robert en Mirjam, stuur me ff een mail met je adres enzo. Ik heb nog een bak met 0,5 kg gevonden dus het komt allemaal goed.
En het is echt heel fijn spul hoor!! Echt zand met kleine stukjes schelp enzo, ik heb daar laatst ook al mensen blij mee gemaakt die zand verzamelen.....
gr
pearl

Colin   19-12-2010 om 20:02

Colin
Senior Lid

Je hebt een mailtje

Carcharoides   19-12-2010 om 22:45

Carcharoides
Senior Lid

Ik stuur ook een mailtje!

Groeten,
Gerard

0dinofthenorth   19-12-2010 om 23:20

0dinofthenorth
Senior Lid

If there is nice big free fossils (eg bones), I'm in!
If not, I can't.

romi113   19-12-2010 om 23:28

romi113
Senior Lid

Hoi

Je hebt mail van ons

groetjes Robert en Mirjam

pearl   20-12-2010 om 02:00

pearl
Senior Lid

OK het gruis is verdeeld, Bram en Gerard hadden me ook nog een mail gestuurd. Nu kan ik het mooi in 4 pakjes verdelen. Dus het zand is bij deze op.
gr
pearl

sola   20-12-2010 om 10:03

sola
Senior Lid

Hallo Pearl,

Las je bericht en de antwoorden vanmorgen pas. Leuke actie en snel verdeelt.

Ik heb nog wat van Colin liggen om uit te determineren. Leuk werk dat uitzoeken van dat minispul. Mocht iemand nog wat over hebben dan houd ik me ook aanbevolen!

groet, Anno

romi113   20-12-2010 om 10:59

romi113
Senior Lid

Hoi Pearl,

Alvast heel erg bedankt. Ik ben benieuwd of we hier nog wat foraminiferen in kunnen vinden. Ik ben nl van plan hier wat meer mee bezig te gaan. Ik vind dat kleine spul erg leuk.

Bram   20-12-2010 om 12:15

Bram
Senior Lid

Hallo Adri,

Ook namens mij hartelijk bedankt. Ik overwoog al een tijdje ook Miste gruis te proberen te bemachtigen, was net van plan hier een oproep te doen, en daar stond jouw aanbod!

@ Robert en Mirjam,

Ik hoop ook op onder andere foraminiferen, ik vind het namelijk erg leuke en interessante fossieltjes. Kenden jullie deze website al: LINK? Als je er met determineren niet uitkomt, dan kan je de eigenaar van de website mailen, die is erg vriendelijk en helpt je graag op de goede weg.

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 20-12-2010 om 12:29 NL]

Colin   20-12-2010 om 13:04

Colin
Senior Lid

quote:
sola schreef:
Hallo Pearl,

Las je bericht en de antwoorden vanmorgen pas. Leuke actie en snel verdeelt.

Ik heb nog wat van Colin liggen om uit te determineren. Leuk werk dat uitzoeken van dat minispul. Mocht iemand nog wat over hebben dan houd ik me ook aanbevolen!

groet, Anno

Anno, heb je inmiddels het boek kunnen bemachtigen? Je kan mij natuurlijk altijd mailen voor hulp bij determinatie. Iedereen mag dat overigens haha. Ben benieuwd hoe ver je al bent gevorderd! Moet niet zo moeilijk zijn (ik kan namelijk enkel algemene soorten missen hier en daar. De meer bijzondere soorten zijn belangrijk voor algehele fauna diversiteit en de telling daarvan. Deze gaan dus af en toe onder gecontroleerde omstandigheden op bezoek haha.)

Nogmaals dank aan Adri voor deze mooie giften. Wat ik nog even vergat te vragen. Welke datum kent dit materiaal precies? Dat vind ik namelijk altijd wel prettig om te weten en is beter voor de gehele documentatie die ook op naam komt (in dit geval van jou Adri). Misschien ook leuk dat iedereen die wat krijg zijn/haar bevinden even op het forum plaatst. En anders doormaild. Want ik zou graag willen weten wat deze 1,4 + 0.5 kg in totaliteit aan soorten diversiteit oplevert. Ter vergelijking met andere data.

[Bewerkt door Colin op 20-12-2010 om 13:15 NL]

Bram   20-12-2010 om 13:14

Bram
Senior Lid

Hallo Colin,

Natuurlijk wil ik je mailen wat ik vind (waarschijnlijk ook met verzoek om determinatie ), het zal alleen wel een tijd duren, want residu uitzoeken doe ik heel langzaam om niks te missen. Ik heb ook al wat zitten googlen, om ervoor te zorgen dat ik straks wat meer dan 'Mioceen' kan invullen in de database, maar het is zoals gewoonlijk weer ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt. Zie deze PDF: LINK. Ik hoop dat je aan de hand van de datum wat meer kunt zeggen over de exacte laag waar het materiaal vandaan komt?

Groeten,
Bram

pearl   20-12-2010 om 15:09

pearl
Senior Lid

Hallo Colin, Ik vond nog fotos van Miste, en de datum is volgens die fotos 28-09-2003.
Van welke laag geen idee, je zien mij op de middelste foto zitten zeven
Ik heb op het eind van de dag nog kratten met ongezeefd spul meegenomen en dat ben ik thuis gaan zeven. Het zand/gruis heb ik dus bewaard. Er staat in de tuin trouwens ook nog ergens een krat met materiaal dat nog gezeefd moet worden. Als ik later groot ben en tijd hiervoor heb. Op de fotos staat Robert(fossielenzoeker) trouwens ook en die heeft zijn spullen beter op orde dan ik dus die weet misschien meer over de lagen etc.
Ik hoop maar dat jullie er wat in vinden....
gr
pearl

Bram   20-12-2010 om 15:19

Bram
Senior Lid

Hallo Adri,

Bedankt, volgens de website van de WTKG was het in september 2003 de Laag van Miste: LINK.

Groeten,
Bram

Colin   20-12-2010 om 17:31

Colin
Senior Lid

Leuke foto's Adri! Vind je vast niet erg dat ik die stiekem kopieer voor mijn documentatie. Vind ik namelijk erg leuk.

Wanneer men spreekt over het Mioceen van "Miste", is de laag altijd de laag van Miste. Deze behoort tot de afzetting van Aalten. Er zijn bij mijn weten 2 afzonderlijke locatie gebruikt. Locatie Berenschot en locatie Brenthouwer. Ik wilde vooral graag het jaar van de ontsluiting weten en dat is nu duidelijk . Dank!

Uiteraard zie ik je mailtjes graag tegemoet tegen die tijd Bram. Volgens mij kan jij mij weer van dienst zijn met fora's dus dat belooft een vruchtbare samenwerking .

[Bewerkt door Colin op 20-12-2010 om 17:33 NL]

pearl   20-12-2010 om 18:32

pearl
Senior Lid

Hallo Luitjes, Het Gruis is de deur uit. Ik ben vergeten mijn naam op de envelop te zetten maar als er een zak zwart/grijs/groenig spul in je brievenbus aankomt komt dat van mij
Kijk maar op de envelop wat de porto was en doneer dat geld maar aan een goed doel zoals kika. Ik hoef er niets voor terug want dan ruimt het hier nog niet op en ik zoek toch ook liever zelf mijn fossieltjes.
Veel plezier ermee. En nogmaals ik hoop voor jullie dat er wat leuks inzit.
Anno ik heb nog iets achtergehouden dus als je mij je adres mailt komt er nog wat je kant op.
Colin je mag die fotos rustig gebruiken hoor!!
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 20-12-2010 om 18:33 NL]

sola   20-12-2010 om 20:07

sola
Senior Lid

@Adri:
Je hebt mail

@Colin:
Het boek heb ik ondertussen in PDF-vorm gekregen en in boekvorm uitgedraaid. Hier ga ik een heel eind mee komen. Ik had alleen geen bakjes meer om ze in te doen. Het werd dus een beetje een zooitje. Vrijdag ben ik jarig en krijg ik als het goed is mijn bij Bodemschat zelf bestelde opbergdoosjes. Dan kan ik in de kerstvakantie mooi beginnen met determineren (waar je uiteraard het resultaat van krijgt).

groet, Anno

Carcharoides   20-12-2010 om 22:30

Carcharoides
Senior Lid

quote:
pearl schreef:
Kijk maar op de envelop wat de porto was en doneer dat geld maar aan een goed doel zoals kika. Ik hoef er niets voor terug want dan ruimt het hier nog niet op en ik zoek toch ook liever zelf mijn fossieltjes.

Oh dat is helemaal aardig! Bedankt!
Zal een extra donatie doen richting de actie van 3FM voor de Aidswezen. LINK

Groeten,

Gerard

Bram   20-12-2010 om 00:10

Bram
Senior Lid

Ik ga het geld doneren aan het KWF.

Groeten,
Bram

Fossielenzoeker   21-12-2010 om 01:17

Fossielenzoeker
Senior Lid
Fotobeheerder

quote:
pearl schreef:
Op de fotos staat Robert(fossielenzoeker) trouwens ook en die heeft zijn spullen beter op orde dan ik dus die weet misschien meer over de lagen etc.pearl

Tsja, ahum, dank je Adri .
Voor diegene die me niet (her)kent; ik ben de middelste op de laatste foto.

Bij deze aanvullende info omtrent de ontsluiting van de WTKG aan de Huttenweg te Miste. Spoor over en na 100 meter aan de linker kant (zuidelijk van het spoor).
We hebben daar gezocht op 19-09-2003. Het betreft de formatie van Breda - afzetting van Aalten - laag van Miste en bestaat uit Glaoconietzand. De ouderdom ligt tussen de 15-16,2 miljoen jaar. Dit is dus Midden Mioceen.

[Bewerkt door Fossielenzoeker op 21-12-2010 om 01:23 NL]

Colin   21-12-2010 om 02:30

Colin
Senior Lid

Klopt als een bus!

Ja ik vrees voor je dat ik je heb herkend hoor haha. En nu heb ik een interessante vraag:

In hoeverre verzamel jij Miste? Wie weet kunnen we informatie uitwisselen of allicht soorten/documentatie?

Ben in ieder geval erg benieuwd naar hoe je collectie er uit ziet. Je mag mij natuurlijk altijd gewoon persoonlijk een mailtje sturen.

pearl   21-12-2010 om 11:11

pearl
Senior Lid

@Colin, Bij Robert en mij zit iemand in de Werkgroep Fossielen Twente die heel veel heeft gedocumenteerd van Miste. Ik heb je zijn naam gemaild.
gr
pearl

Colin   21-12-2010 om 13:01

Colin
Senior Lid

Super, bedankt!

Miste blijft toch een zeldzame hobby dus de meer zieltjes, de meer soorten haha (Of was het nou vreugd?).

[Bewerkt door Colin op 21-12-2010 om 13:02 NL]

Bram   21-12-2010 om 15:33

Bram
Senior Lid

Ik heb de hele ochtend zitten wachten, en de postbode was nog niet weg of ik was al bezig met zeven. Ik heb drie fracties gemaakt (grof, daarna opnieuw zeven met fijnere maaswijdte voor middel, en wat er over bleef beschouw ik als fijn). Vijf minuutjes zitten kijken, gewoon op het oog, in de middelfractie leverde de bovenstaande forams op (5mm en kleiner in lengte)!!!

Adri, super bedankt voor dit prachtige materiaal!

Groeten,
Bram

romi113   22-12-2010 om 09:40

romi113
Senior Lid

@Bram

Mooi om te zien wat ik kan verwachten.
Zou je mij een mailtje willen sturen waar jij mee zeeft, en waar je dit hebt gekocht?

@Adri
Gistermiddag kwam ook mijn pakketje. Ik ben benieuwd wat ik ga vinden. Maar dat zal moeten wachten tot het nieuwe jaar.
Tzt zal ik je nog foto's laten zien van wat ik eruit heb kunnen halen.
Nogmaals heel erg bedankt, ook voor het gruis uit Moler (Mors).

Colin   22-12-2010 om 13:35

Colin
Senior Lid

Ook mijn gruis is binnen! Zal ook proberen snel wat vondsten te tonen. Alleen heb ik niet echt goede mogelijkheden voor microfotografie. Doe alles met een digitale camera en vergrootglas (zegt hij enigszins beschaamd).

Nogmaals bedankt en ben erg benieuwd wat er allemaal uit komt.

@Bram: Die foraminiferen zijn altijd erg mooi om te vinden zeg! Deze pluk ik toch altijd maar graag uit het residu. Heb er al stiekem een paar zien liggen.

Bram   22-12-2010 om 17:50

Bram
Senior Lid

@ Colin:
Misschien kun je proberen eens een USB microscoop van het merk Traveler te vinden. Die zijn niet zo duur en geven toch hele mooie beelden.

quote:
romi113 schreef:
@Bram
Zou je mij een mailtje willen sturen waar jij mee zeeft, en waar je dit hebt gekocht?

Mailtje is onder weg

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 22-12-2010 om 17:51 NL]

Pagina: 1 2

0