HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop

Fossielen Algemeen

Benedeni uit Florida ?

Fabienne   18-06-2011 om 12:04

Fabienne
Senior Lid

Hallo iedereen,
Enkele maanden geleden heb ik een benedeni kunnen kopen voor een prikje. De verkoper is echter niet altijd correct wat betreft zijn vindplaatsen. Deze is volgens hem afkomstig uit Florida maar ik vind op het internet geen info terug over benedeni's uit die streek. De tand meet 2,43 inch en is in werkelijkheid zwarter dan op de foto's (die zijn genomen in de volle zon). Ik zou dus graag weten of iemand van jullie het mogelijk acht dat deze tand uit Florida afkomstig is.
Groetjes, Fabienne.

Gerrit-Jan   18-06-2011 om 17:45

Gerrit-Jan
Senior Lid

Hey Fabienne,

de eerste vraag die ik me stel na je bericht is hoezo de verkoper niet correct is in zijn vindplaatsgegevens. Heb je hier reden toe om dit te denken. Verder lijkt het me toch mogelijk. Eris iemand op het forum (helaas zwaar ziek en wellicht inmiddels overleden) die alles zou moeten weten over Benedenies. Kijk maar eens bij oude berichten onder de naam Lanselot. Wellicht dat je ook iets vind over Benedenies uit Florida. Hij heeft er veel over geschreven.

Groet

Fabienne   18-06-2011 om 19:56

Fabienne
Senior Lid

Hallo Gerrit-Jan,
De verkoper had o.a. tanden te koop van een Hexanchus griseus van 2" van Marokko ??
Verschillende tanden van Georgia in Florida (volgens mij toch 2 verschillende staten).
Ik zeg niet dat hij altijd verkeerd is maar omdat ik al een paar keer eigenaardigheden ontdekt heb in zijn aanbiedingen, heb ik wat opzoekingen gedaan op het internet en ik heb niks gevonden over benedeni's uit Florida. Maar ik zal eens kijken bij de berichten van de gebruiker die jij noemt. Misschien vind ik daar iets terug. Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes, Fabienne.

mirre2be   18-06-2011 om 21:17

mirre2be
Senior Lid

Hoi Fabienne ik ben net terug uit florida en heb zelf ook een benedeni gevonden in de Peace river maar deze ligt in Arcadia Florida en dus niet in Georgia dit is namelijk een andere staat mijn tand is wel in de zelfde conditie als die van jou

ik plaats van de week wel even foto,s

Grtn Ariën

mirre2be
Senior Lid

Hoi Fabienne ik ben net terug uit florida en heb zelf ook een benedeni gevonden in de Peace river maar deze ligt in Arcadia Florida en dus niet in Georgia dit is namelijk een andere staat mijn tand is wel in de zelfde conditie als die van jou

Grtn Ariën

mirre2be
Senior Lid

Grtn Ariën

mirre2be
Senior Lid

Grtn Ariën

mineraal0   18-06-2011 om 21:20

mineraal0
Senior Lid

Hey Fabienne,

Hexa's van 2 inch komen al niet uit Marokko. Ofwel zijn het Notidanton loozi, ofwel Hexanchus microdon (nooit groter dan pakwag 1,5cm). Ik betwijfel dus of de verkoper er iets van kent.

Ik denk trouwens dat jouw Benedeni eerder uit South Coralina komt dan uit Florida. Ik ben echter niet volledig zeker of deze tand niet in Florida gevonden wordt. Er is wel een kans dat hij daar in de rivieren wordt gevonden (Martijn help eens?). Toch nog niet gezien. Uit Venice beach komen er geen, uit Bone Valley ook niet..

Qua bewaring zowiezo al een riviertand hoor.
Of het nu florida of SC is laat ik even terzijde. USA is het alvast.

Groetjes,

Gunther

mineraal0   18-06-2011 om 21:36

mineraal0
Senior Lid

deze verkoper: LINK ?

Fabienne   18-06-2011 om 21:47

Fabienne
Senior Lid

Inderdaad Gunther, dat is hem. Wel al koopjes kunnen bij doen maar als ik niet zeker ben van de determinatie of vindplaats koop ik de tand niet. Aan de benedeni kon ik echter niet weerstaan. Als je ziet welke belachelijke bedragen ze durven vragen voor een benedeni van meer dan 2". Ik had hem trouwens al bij de South Carolina tanden gezet want dat was ook mijn eerste gedacht. Maar voor hetzelfde geld komt hij toch uit Florida, daarom mijn vraag. En kijk, blijkbaar kunnen er in de Peace river benedeni's gevonden worden dus ik zal de verkoper het voordeel van de twijfel geven.
Bedankt voor jullie hulp.
Groetjes, Fabienne.

Carcharoides   18-06-2011 om 00:18

Carcharoides
Senior Lid

quote:
mineraal0 schreef:
deze verkoper: LINK ?

Hij verkoopt ook dolfijnentanden onder de naam van Squalodon. Weet niet of het bewust is, maar de namen die er bij staan kloppen niet altijd.

Johwi   19-06-2011 om 05:58

Johwi
Senior Lid

Goedemorgen Fabiene,
Ik ga even reklame maken nu.
Ik haal mijn tanden van Steve Alter uit Amerika.
Altijd vertrouwd, en hele goede kwaliteit.

Hier de link.
LINK

Groeten J&I.

Supergraver   19-06-2011 om 07:56

Supergraver
Senior Lid

De tand komt vrijwel zeker uit South Carolina. Het is zo te zien een aardige forse tand. DE tanden uit South Carolina zijn doorgaans een maatje groter dan die uit Florida. Daar komt nog eens bij dat P. benedeni's uit Florida zeldzaam zijn en zeker niet voor een "prikkie" worden aangeboden.

mvg

Martijn

Fabienne   19-06-2011 om 09:38

Fabienne
Senior Lid

@Johwi : Ik heb al eens enkele tanden gekocht bij Steve Alter maar dan via Ebay. Zijn prijzen op de website vind ik er (persoonlijk) over. Zoals ik al zei, 150$ voor een benedeni van 2,25" vind ik belachelijke prijzen. Wel goede kwaliteit, zoals je zegt.
@Martijn : Dat hij voor een "prikkie" werd aangeboden zegt meer over de verkoper dan over de tand. Maar ik zal hem dan toch maar labelen als South Carolina.
Groetjes, Fabienne.

sharkteethrene   19-06-2011 om 16:40

sharkteethrene
Senior Lid

Ola Fabienne,

Verkeerde info bij een aangekochte tand,of enige twijvel wat dit betreft.
tsjaa dit heb ik in het verleden ook wel eens mee gemaakt.

Van deze verkoper weet ik dat hij het materiaal zelf inkoopt,en dus niet zelf verzameld heeft.
Hij moet dus afgaan op de gegevens die hij erbij heeft gekregen.

Als ik kijk naar de kleur,bewaartoestand en afmetingen van deze aankoop:

Pliocene-Miocene epoch
Appx 4-7 million years old
Hawthorne Formation,SC
Maar dat is mijn bescheide mening,exacte locatie valt niet met zekerheid vast te stellen.

Verder wat betreft de prijzen,is maar wat "de gek" ervoor geeft!
Maar factoren als locatie,bewaartoestand,afmetingen,
zeldzaamheid om er maar enkele te noemen spelen daarbij een grote rol.

Groetjes,
Rene

[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:03 NL]

[Bewerkt door sharkteethrene op 19-06-2011 om 17:58 NL]

Fabienne   19-06-2011 om 17:04

Fabienne
Senior Lid

Zeg Rene, nu was ik eens content met mijn bennie en dan kom jij met zo'n foto's af.
Not funny Rene, not funny at all.
Wat is de herkomst en afmeting van die laatste? De prijs van een tand is inderdaad relatief. Ik heb voor mezelf een welbepaalde maximumprijs welke ik uitgeef voor een tand en daar ben ik nog maar een paar keer over gegaan voor o.a. een meg van 5,25" en een meg van Cuba. Voor de rest probeer ik te zoeken naar "koopjes" op Ebay en wil ik er voor mijn bedrag zoveel mogelijk uitslepen. De prijs die jij daar noemt voor die tand, dat zou ik nooit ofte nimmer kunnen geven of ik zou miljonair moeten zijn. Maar aan de andere kant zijn er waarschijnlijk ook veel verzamelaars die nog geen 10 euro zouden willen geven voor een tand. Ik moet er mij dan natuurlijk ook bij neerleggen dat ik sommige tanden nooit zal kunnen kopen en ik had verwacht dat een benedeni er een van was. Ik was er dan ook superblij mee, tot nu.
Groetjes, Fabienne.

sharkteethrene   19-06-2011 om 17:51

sharkteethrene
Senior Lid

Hoi hoi Fabienne,

Duizendmaal sorry
De laatste getoonde tand is afkomstig uit de Lee-Creek mine,USA en is "monstersized"
De exacte afmetingen kan ik je helaas niet geven,heb deze tand met een ander Forumlid geruilt.

Groetjes,
Rene

0