HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Bryozo USA
2.50 EUR

Fossielen Algemeen

Vakantie bestemmingen 2004!

Smaug   17-03-2004 om 13:09

Smaug
Beheerder
Fotobeheerder

Ik vroeg me af waar de bezoekers van Fossiel.net dit jaar hun vakantie gaan vieren.

Ikzelf a dit jaar met mijn vriendin een weekje naar hat Altmuhltal in Beieren. Het word die week maar 1 of 2 dagen fossielen zoeken, en de rest van de week wandelen, paardrijden en culturele zaken bekijken.

Daarna ga ik nog een week alleen naar Denemarken, 2 a 3 nachten naar Stevns Klynt en daarna nog 3 a 4 nachten naar het eiland Fyn (Funen) waar ik nog een aantal vindplaatsen weet.

breath death!

Trilobite   17-03-2004 om 16:13

Trilobite
Senior Lid
Fotobeheerder

Ik ga waarschijnlijk in de grote vakantie naar zuid Zweden met m'n familie.

webmaster   17-03-2004 om 20:39

webmaster
Beheerder
Fotobeheerder

In zuid Zweden kun je erg veel interessants vinden. Ik kan je nog wel een aantal boeken aanraden. Mail maar even als je interesse hebt.

Ik ga zelf de komende zomer naar IJsland. Veel vulkanen, weinig fossielen. De fossielen die er zijn, zijn niet ouder dan 14 miljoen jaar....

Trilobite   17-03-2004 om 23:20

Trilobite
Senior Lid
Fotobeheerder

Bedankt, maar ik heb denk ik al genoeg boeken om te determineren, ik ga trouwens elke zomer vakantie nar Zweden met m'n familie, want ik ben half Zweeds, we hebben er een zomerhuis bij een meer, echt relaxed. Maar het is wel een eind rijden naar de dichtse fossielen vindplaats.

Frederik   20-03-2004 om 00:35

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Bon, niet helemaal vakantie, maar wel de moeite: ik ga deze zomer drie maand onderzoek doen in een herbebossingsproject in Ethiopië, een lekker fossielrijk land. Naast prachtige gekristalliseerde gastropoden vind je er tevens massa's vuistbijlen. (hopelijk heb ik tijd om wat te zoeken) Jammer genoeg geldt er ook een uitvoerverbod voor fossielen, en wordt er redelijk streng gecontroleerd.
Een dooske onderin de valies stoppen dus ;-)

jimmy   01-05-2004 om 20:54

jimmy
Senior Lid

ik ga wat dagtrips maken
en groeves bezoeken
ik ga ook een week of 2 naar de belgische kust

toothdigger   07-05-2004 om 14:35

toothdigger
Senior Lid

hey jochies,

ik ga lkkr van de zomer naar Florida.
Lkkr luieren en zoeken in de peace river en op Venice naar fossielen!!

Mzzls

Toothdigger

Lid sinds 10-09-2003

marijn   08-05-2004 om 17:58

marijn
Senior Lid

ik ga naar de dordogne bij souillac
vakantiepark la draille van beteruit
weet iemant daar nog vindplaatsen in de buurt

webmaster   25-05-2004 om 12:24

webmaster
Beheerder
Fotobeheerder

IJsland!
Veel vulkanen, en toch nog wel een paar (jonge) fossielen hoop ik.

Avarus   21-06-2004 om 13:20

Avarus
Junior Lid

quote:
Smaug schreef:
Ik vroeg me af waar de bezoekers van Fossiel.net dit jaar hun vakantie gaan vieren.

Ik ga naar de Eifel, Duitsland, speciaal voor het zoeken naar fossielen

Gunther   21-06-2004 om 14:21

Gunther
Junior Lid

Verleden jaar zijn wij ook fossielen in de Eifel gaan zoeken, met redelijk succes.

Van de voormalige geoloog van het natuurkundig museum van Gerolstein hebben wij enkele tips gekregen van plaatsen waar het nog toegelaten is om fossielen te gaan zoeken in de Eifel.
In de omgeving van de B410 die van Prüm naar Gerolstein loopt zijn er op enkele plaatsen fossielen uit het Devoon te vinden.

Tracé van de B51-E29
Als je via de B410 van Prum naar Gerolstein rijdt dan krijg je iets buiten Prüm een afslag naar de B51-E29 richting Köln aan de linkerkant van de weg. Je ziet van in de wagen dat de B51 eindigt bij zijn aansluiting op de B410. Aan de rechterkant van de weg zie je wel dat er reeds graafwerken zijn uitgevoerd om de autoweg verder door te trekken. In dat tracé kan je gemakkelijk fossielen vinden. Blijkbaar zijn ze niet van plan om de autoweg verder af te werken
Ongeveer 200m voor de oprit van de B51 is er een smalle weg die eigelijk alleen mag gebruikt worden door de landbouwers. Je rijdt die in en aan het eerste kruispunt ga je naar links, rijdt via een tunneltje onder het tracé door en volgt het wegje rechtdoor, via een steile klim kom je dan op het tracé uit.
Over een lengte van zeker 500m kan je overal in de wanden op zoek gaan naar fossielen, vooral koralen. Het is er zeer rustig, de wagen staat vlakbij, zeker een aanrader. Wij zijn er zelfs blijven overnachten in onze motorhome.

Industriepark van Weinsheim
Weinsheim ligt links van de D410 als je van Prüm naar Gerolstein rijdt.
Ga op zoek naar de firma Streif. Vanaf hun parking volg je een verhard weggetje tussen het industrieterrein en het natuurgebied. 200m verder hebben ze een nieuw stukje weg aangelegd. De boorden liggen vol met fossielen, vooral schelpen.
Volgens mij zal hier de volgende jaren nog wel regelmatig bijgebouwd worden, dus als je er passeert zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Schwirzheim
Nog iets verder dan Weinsheim ligt het dorpje Schwirzheim. Op de velden ten noorden van de kerk zou je trilobieten en andere fossielen kunnen vinden. Doordat er nog gewassen op de velden stonden zijn we er niet kunnen gaan zoeken.

Casper   07-09-2004 om 21:27

Casper
Senior Lid

ik ben twee weken in normandie geweest en een week in cadzand, ik ben weer een paar duizend fossielen rijker!

0