HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Dinosaurus set
8.50 EUR

Geologie Algemeen

Wat is dit voor gesteente ?

Superwatje   25-05-2012 om 13:47

Superwatje
Junior Lid

Hoi,

In de buurt dan Beselare en Ieper heb ik dit stukje steen gevonden. De eigenaar van het stukje grond heeft me gezegd, dat er tijdens graafwerken vor zijn funderingen een heleboel van die stenen naar boven zijn gekomen. Allemaal met zo'n grillige vorm. Het ziet er zo speciaal uit dat ik het heb meegenomen, maar nu vraag ik me af ... wat is het ?

Het is heel zwaar (zoals waarschijnlijk een normale kei van die grote)

Groetjes
Danny

adekker   25-05-2012 om 15:29

adekker
Senior Lid

De foto's van de steen zijn helaas iets te wazig om met grote zekerheid uitsluitsel te kunnen geven. Gezien de kleur, de oppervlaktestructuur en de scherpe breuk (eerste foto aan de rechterzijde) lijkt het me een deel van een vuursteenknol.

scherven   23-11-2012 om 12:58

scherven
Senior Lid

quote:
Superwatje schreef:
Hoi,

In de buurt dan Beselare en Ieper heb ik dit stukje steen gevonden. De eigenaar van het stukje grond heeft me gezegd, dat er tijdens graafwerken vor zijn funderingen een heleboel van die stenen naar boven zijn gekomen. Allemaal met zo'n grillige vorm. Het ziet er zo speciaal uit dat ik het heb meegenomen, maar nu vraag ik me af ... wat is het ?

Het is heel zwaar (zoals waarschijnlijk een normale kei van die grote)

Groetjes
Danny

Hallo, ADekker heeft gelijk, het is inderdaat een vuursteen knol afgebroken van een ander stuk. Ze worden ook wel ,,schijnfossielen ,,genoemd omdat ze vaak op botten lijken.
Gr.Ben-Lochem

0