HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Seleniet ruw XXL
7.50 EUR

Fossielen Algemeen

Kunst of kitsch?

De DinoDolsjes   21-12-2005 om 10:02

De DinoDolsjes
Senior Lid

Met het risico een stroom van protesten uit te lokken, wil ik jullie dit plaatje van een badkamer wand toch niet onthouden.
Ik kreeg het opgestuurd vanuit de VS.
In "the land of plenty" weten ze van gekkigheid soms blijkbaar niet meer wat ze met de "minder mooie Megs" aan moeten.

Denk er van wat je wilt.

Cheers,
Paul

[Bewerkt door De DinoDolsjes op 21-12-2005 om 10:03 NL]

Erik   21-12-2005 om 10:25

Erik
Senior Lid

Als je megs vind als wij hastalissen hier dan is het een nog niet onaardig doel. lijkt me.

Wat dat betreft hebben wij het nog goed! Stel je voor dat je je hier zoveel megs zou vinden... Ik weet nu al niet wat ik met al die hastaliskronen moet.

Erik

Dylan   21-12-2005 om 11:03

Dylan
Senior Lid

pffffff........ GEWOON ONEERLIJK
Hij zou ze hier kunnen wisselen tegen andere mooie fossielen.

Ceraurus   21-12-2005 om 11:07

Ceraurus
Senior Lid
Fotobeheerder

Cool!

Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Erik. Alleen wel zonde als je twee jaar later gaat verhuizen of de zaak moet renoveren door bijv. lekkage. Maar ach, als je dan nog een doos reservetanden naast de reservetegels hebt staan heb ik ook zoiets van 'What the f***, the best ones are in the collection-drawer'

<}}}}};>

Dylan   21-12-2005 om 11:23

Dylan
Senior Lid

Zou ik zoveel megs hebben, zou ik die op een betere manier plaatsen zodat de tanden niet beschadigd worden.(zie tekening)

The Stone   21-12-2005 om 11:40

The Stone
Senior Lid
Fotobeheerder

Je zou mijn tuinpad eens is moeten zien.

Daar liggen niet alleen duizenden hastalissen maar ook grote hoeveelheden meg fragmenten en andere soorten. Weliswaar alles gebroken!

Ps. @Erik meer gebroken tanden zijn welkom

Once you've got heat, you can do everything!

Isis   21-12-2005 om 11:48

Isis
Senior Lid

quote:
The Stone schreef:

Daar liggen niet alleen duizenden hastalissen maar ook grote hoeveelheden meg fragmenten en andere soorten. Weliswaar alles gebroken!

Misschien adres van "stone" toevoegen aan vindplaatsen archief?
;-)

Erik   21-12-2005 om 13:31

Erik
Senior Lid

quote:
The Stone schreef:

Hoi Stone,

Op je tuinpad is ook een grandioze oplossing! Is leuk thuiskomen, en je ziet je tanden elke dag! Net als in de douche. Dan moet je denk ik geen mensen van dit forum bij je uitnodigen... Dat zijn soms nogal hebberige mensen als het gaat om fossielen...

Ik heb mijn min of meer kapotte tanden (zo'n 2 kuub uit cadzand, Mill Delden en Kallo) een tijdje als dakbedekking gebruikt op de schuur i.p.v. de standaard ronde kiezels. (kon ik vanuit de slaapkamer goed naar kijken). Maar daarvoor zitten er echt te scherpe punten aan. Ook wanneer je alleen de gerolde tanden gebruikt. Die splijten bij vorst, en maken echt je dak lek. Niet doen dus!!!

Het materiaal van het dak heb ik onlangs laten afvoeren, want er zat her en der teer op en mos en alg. En ik had nogal de pest in over het lekkende dak, dus ik kon die tanden echt niet meer zien.

Anders had ik je graag wat langsgebracht voor je tuinpad. Tegenwoordig neem ik de kapotte en te kleine tanden niet meer mee, omdat het toch steeds uit de hand loopt.

Groet, Erik

The Stone   21-12-2005 om 14:19

The Stone
Senior Lid
Fotobeheerder

@Erik Wel meenemen dus, er kan bij mij nog veel meer bij.........

Ga ook regelmatig zeven in mijn tuin..... zeer goede resultaten ooit wel 50 tanden op 1 zeef.

Once you've got heat, you can do everything!

Casper   21-12-2005 om 15:18

Casper
Senior Lid

wel, hastalissen zijn niet de meest bijzondere tanden natuurlijk, ook niet in mijn ogen, maar dit is nog te slecht voor een hastalis, breng ze maar naar mij!

Supergraver   21-12-2005 om 19:01

Supergraver
Senior Lid

quote:
De DinoDolsjes schreef:
Met het risico een stroom van protesten uit te lokken, wil ik jullie dit plaatje van een badkamer wand toch niet onthouden.
Ik kreeg het opgestuurd vanuit de VS.
In "the land of plenty" weten ze van gekkigheid soms blijkbaar niet meer wat ze met de "minder mooie Megs" aan moeten.

Denk er van wat je wilt.

Cheers,
Paul

[Bewerkt door De DinoDolsjes op 21-12-2005 om 10:03 NL]

AAAAAAAAHHHHHHHHHH, kan er iemand die dolk uit m'n hart halen!!!
VERSCHRIKKELIJK, om te janken.
Ben overigens wel jaloers, als hij zoveel van dat soort exemplaren heeft, dan heeft ie vast wel een vitrine kast vol met super exemplaren.

Gr

Martijn

ilse   21-12-2005 om 19:01

ilse
Senior Lid

Ik vind het best een toffe oplossing, een deel van je haaientanden gebruiken voor het opbeuren van je interrieur.
Als je ze allemaal in de kast legt of in de schuif, zie je ze nooit (of toch bijna nooit), en nu kun je elke dag genieten van het zien van je vondsten tijdens het nemen van een goe baddeke.
Als ik er echt ooit te veel zou hebben , zou ik net hetzelfde doen denk ik.
Groetjes...
Ilse

Dylan   21-12-2005 om 19:07

Dylan
Senior Lid

Maar het zijn toch geen zwaar beschadigde haaientanden. Nu zijn ze wel beschadigd!
(!!!VITRINE BESTAAT OOK!!!)

mammalboy   21-12-2005 om 20:16

mammalboy
Senior Lid

Verschrikkelijk zeg, wat een stelletje natuurverpesters. Ik was eerst helemaal blij toen ik in doel voor het eerst een keer een fatsoenlijk stukkie meg had gevonden en hun beplakken hun badkamermuren er gewoon mee.

Groetjes Ivo

Isis   21-12-2005 om 21:27

Isis
Senior Lid

quote:
mammalboy schreef:
Verschrikkelijk zeg, wat een stelletje natuurverpesters.
Groetjes Ivo

Dat is wel een beetje een hard oordeel!

Over de tandenlaagjes bij Doel komt tzt wel asfalt, een fabriek, een spoor, het verdwijnt in een dijk, noem maar op. Die megjes in Florida uit de fosfaatmijn verdwijnen waarschijnlijk in een maalmolen (om kunstmest of iets dergelijks te maken) en die megs uit de peace river rollen ook ieder jaar meer af. Om nog heel even door te gaan: de macrota's uit Egem worden bakstenen en de squalicoraxen uit de ENCI kun je vermalen en gebrand in een zak bij de Gamma ophalen (cement).

Ik wil maar zeggen: Al wat gered wordt van dit soort doemscenario's is mooi meegenomen en eenieder heeft daar op zijn eigen manier plezier van; prima toch? Het lijkt me best leuk om iedere dag te douchen tussen de meg-tanden!

Frederik   22-12-2005 om 02:59

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

quote:
isis schreef:
Dat is wel een beetje een hard oordeel!

Ik sluit me hierbij aan. Het illustreert eens te meer dat alles in deze hobby relatief is. Zo ben ik ooit eens in Zuid-Frankrijk op vakantie geweest in een dorp waarin in elk huis een 30+ cm amoniet was ingemetseld!
(vindplaats is terug te vinden op deze site)
Zo zie je maar weer...

mammalboy   22-12-2005 om 09:12

mammalboy
Senior Lid

Maar nog vind ik het zonde hoor. Net als van die boompjes enz. van amethist die je ook wel eens op beurzen ziet.

Maarja dat is mijn mening.....

Groetjes Ivo

ritchie   22-12-2005 om 18:10

ritchie
Gewoon Lid

het is mischien wel leuk om tussen de megs te badderen maar toch vind ik het zonde.
ik vind dat fossielen niet gebruikt moeten worden als sieraad. dat vind ik gewoon niet kloppen. het is wel iets dat ooit geleefd heeft en niet zomaar een kraal op een ketting of een tegel op de badkamer muur.

grtz ritchie

mammalboy   23-12-2005 om 20:08

mammalboy
Senior Lid

Precies Richie..

Casper   23-12-2005 om 20:23

Casper
Senior Lid

"het is wel iets dat ooit geleefd heeft"

ja, en uit eerbied gaan we al onze fossielen begraven

(kom nou)

[Bewerkt door Casper op 23-12-2005 om 20:28 NL]

Maarten   26-12-2005 om 08:37

Maarten
Senior Lid

quote:
The Stone schreef:
@Erik Wel meenemen dus, er kan bij mij nog veel meer bij.........

Ga ook regelmatig zeven in mijn tuin..... zeer goede resultaten ooit wel 50 tanden op 1 zeef.

50 tanden in een zeef? Volgende meeting in juli bij Stone in de tuin. Biertje in de ene hand, zeef in de andere hand...........

0