HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Clypeaster XL Italië F3744
87.50 EUR

Prepareren en Conserveren

Lashamer ?

Kajoe   28-06-2013 om 10:20

Kajoe
Gewoon Lid

Hoy

Een tijdje geleden zag ik hier een paar wagens met nederlandse nummerplaat aan een akker
Op die akker drie personen met wat ik toen dacht een lashamer in de hand die keien opraapten en er met de hamer een mep op gaven ...

Vraag 1 : is een geologenhamer het zelfde als een lashamer (ik lees kan je kopen in een ijzerwarenhandel)

Vraag 2 : waren die mensen goed bezig of heeft het geen nut om keien op een akker open te meppen ?

De akker bevond zich vlakbij vierves sur viroin aan de zoekplek waar hier heel veel touristen komen zoeken naar fossielen

Marijn14   28-06-2013 om 10:27

Marijn14
Senior Lid

quote:
Kajoe schreef:

Vraag 2 : waren die mensen goed bezig of heeft het geen nut om keien op een akker open te meppen ?

De akker bevond zich vlakbij vierves sur viroin aan de zoekplek waar hier heel veel touristen komen zoeken naar fossielen

Dat kan best nuttig zijn als een steen fossielen of mineralen bevat. Dat zie je niet aan de buitenkant.

Marijn

Theo   28-06-2013 om 11:03

Theo
Senior Lid

De hamer doet er niet toe een klauwhamer, bikhamer of zelfs smidshamer het fossiel moet er zijn.

Kajoe   28-06-2013 om 11:35

Kajoe
Gewoon Lid

quote:
Theo schreef:
De hamer doet er niet toe een klauwhamer, bikhamer of zelfs smidshamer het fossiel moet er zijn.

Theo

Bedankt voor het antwoord,neem volgende zoektocht maar een paar hamers van mijn werkbank en mep ook maar eens een paar keien open in de hoop dat er een fossiel zich in verstopt

ivok   28-06-2013 om 13:02

ivok
Senior Lid

In dit seizoen kan dit iets heel stoms zijn om te doen.

Velden zijn nu allemaal ingezaaid, dus niet toegankelijk voor fossielen zoekers.

Mijn mening, als je nu een bebouwd veld of ingezaaid veld op loopt zonder toestemming, is het equivalent van en hek doorknippen en een groeve betreden.
De betreffende boer of eigenaar van zo'n akker zal dezelfde mening er op na houden.
Mijn baas heeft ook wat akkers vanuit familie, die wist me te vertrekken dat dat een behoorlijke kostenpost kan zijn als mensen zomaar en ingezaaid veld betreden... Ongeacht wat voor reden

Kajoe   28-06-2013 om 13:11

Kajoe
Gewoon Lid

quote:
ivok schreef:

Velden zijn nu allemaal ingezaaid, dus niet toegankelijk voor fossielen zoekers.

Mijn mening, als je nu een bebouwd veld of ingezaaid veld op loopt zonder toestemming, is het equivalent van en hek doorknippen en een groeve betreden.
De betreffende boer of eigenaar van zo'n akker zal dezelfde mening er op na houden.
Mijn baas heeft ook wat akkers vanuit familie, die wist me te vertrekken dat dat een behoorlijke kostenpost kan zijn als mensen zomaar en ingezaaid veld betreden... Ongeacht wat voor reden

Ivok

Ik deel volledig je mening ! Zelf als de akkers niet ingezaaid zijn op zijn minst toestemming vragen !

En ik heb toestemming hoor ik ken genoeg af van de boerenstiel om hier nu het nog kan tussen de opkomende mais te zoeken zonder die te vertrappen ,de boeren die ik ken weten waneer,waar ik zoek en geven me zelf tips

ivok   28-06-2013 om 13:36

ivok
Senior Lid

Met toestemming wordt het een heel ander verhaal, maar niet iedereen staat hierbij stil. Nu is het hier wat minder geologisch interessant, maar wandelaars die en afkorting door het veld pakken of zo nu en dan een metaal detector, dure zijn er wel

Vandaar ook even mijn opmerking.

Misschien wel verstandig om deze even naar de vindplaatsen te verhuizen omdat je de plaatsnaam vermeld. Ivm schaduw lezers

Wel een verdomd interessante regio om te wonen

Theo   28-06-2013 om 14:06

Theo
Senior Lid

quote:
ivok schreef:

Da's allemaal waar en ze hebben het volste recht, maar binnen een maand gaat hij er met de tractor door met sproeistoffen. Wat hij 'verinneweerd' is vele malen groter dan het spoor dat wij trekken met onze voetafdrukken.

[Bewerkt door Theo op 28-06-2013 om 14:08 NL]

ivok   28-06-2013 om 14:15

ivok
Senior Lid

Dat klopt ook wel...
Maar het verkeerd betreden van iemands veld of groeve kan helaas tot gevolg hebben dat er op een gegeven moment geen toestemming met wordt verleend in de tijden dat niemand er laat van heeft...

Wat betreft de sproeistoffe n , daar komen steeds strengere regels voor.

Theo   28-06-2013 om 14:24

Theo
Senior Lid

quote:
ivok schreef:
Dat klopt ook wel...
Maar het verkeerd betreden van iemands veld of groeve kan helaas tot gevolg hebben dat er op een gegeven moment geen toestemming met wordt verleend in de tijden dat niemand er laat van heeft...

Wat betreft de sproeistoffe n , daar komen steeds strengere regels voor.

Ik probeer het ook te respecteren
en boeren zijn over het algemeen nog mensen die veel tolereren , er zijn anderen waarvan het lontje veeeeeel korter is

0