HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop

Determinatie Fossielen

vreemde bones

Pagina: 1 2

Sélacien34   12-07-2013 om 10:53

Sélacien34
Gewoon Lid

Hallo, deze beenderen hebben een karakteristieke vorm en worden vaak gevonden door onderzoekers in het Mioceen Loupian in het zuiden van Frankrijk. De platste oppervlak is over het algemeen gedragen, maar het toont soms een opluchting dat eruit ziet als een onderdeel dat kapot was. Heb je ooit gezien dit in Nederland en weet je wat het is?

strandjutters   12-07-2013 om 13:57

strandjutters
Senior Lid

Hallo Sélacien,waarschijnlijk betreft het de afgebroken stukjes van dit soort gewrichten.

Deze zijn gedetermineerd als Humerus van Phocidae (Zeehonden)Maar andere zeezoogdieren hebben van deze gewrichten,ik denk daarbij ook aan zeeschildpad.

GR

jkeijzer   12-07-2013 om 14:08

jkeijzer
Senior Lid

Ik dacht aan epifyses van niet volgroeide dieren. Kunnen gebroken zijn op de deels verkalkte epifysaire schijf.

Groeten, Jeroen

Ps. Kunnen het ook landdieren geweest zijn Pascal ? Zuid Frankrijk zou destijds deels land geweest zijn.

Sélacien34   12-07-2013 om 14:51

Sélacien34
Gewoon Lid

Hallo en dank u voor uw antwoorden! Ik ben het met je, ik zie geen andere mogelijkheden. Deze botten zijn vrij algemeen in het Mioceen sedimenten storting Loupian, een neritische en transgressieve website. Dus misschien het zou kunnen zijn epifysen behoren tot zeedieren, maar ook het land, zoals u al zei.

Groeten, Fabrice

sjaak   12-07-2013 om 15:20

sjaak
Senior Lid

Mogelijk ligt het aan de foto's, maar ik zie geen botstructuur. Weet je zeker dat dit botten zijn? Veel stenen kunnen bedrieglijk veel op botten lijken, maar je moet altijd wel een botstructuur (honingraat) kunnen zien.

Niels

scherven   12-07-2013 om 15:38

scherven
Senior Lid

Hoi Fabrice, het is miet uitgesloten dat de gewricht knoppen afkomstig zijn van mensen bv. Neanderthaler 400.000jr en later opgevolgd door Cromagnon mensen. De kust van zuid-frankrijk leent zich daar wel voor . Vooral de etanges binnenmeren zijn overblijfsels van de oude kust die veel verder in zee lag. In het mioceen en plioceen was de waterspiegel meters lager. In het Plioceen is de Middelandsezee ontstaan. Doorbraak Gibraltar.
In elk geval zie de gewrichts knoppen er erg oud uit echt versteend. Dus wie weet.
Succes met deze bijzondere vondsten.
gr.Ben

strandjutters   12-07-2013 om 15:44

strandjutters
Senior Lid

Hallo Sjaak,op zeezoogdierbotjes zoals perioticums zie je ook geen botstructuur,das eigenlijk de reden dat ik aan deze botjes dacht.Maar het kan ook zeker wat anders zijn.GR

Frederik   12-07-2013 om 15:51

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Hoe groot zijn deze stukken?

Ben, mens lijkt me wel héél vergezocht voor mariene afzettingen uit het mioceen (!)

Sélacien34   12-07-2013 om 15:56

Sélacien34
Gewoon Lid

Hallo Niels, zij zijn beenderen, bleven ze poreus, hebben ze het gewicht af gehouden. Uw forum is geweldig, maar het heeft een fout: het kan niet foto's te vergroten. Kijk hier, ik denk dat je meer details te zien

LINK

Sélacien34   12-07-2013 om 16:03

Sélacien34
Gewoon Lid

quote:
Frederik schreef:

Ben, mens lijkt me wel héél vergezocht voor mariene afzettingen uit het mioceen (!)

Ja, Ben Indeed deze beenderen zijn uit het Mioceen geschakeld en worden opgenomen in het sediment. Er zijn bekende herschikkingen, maar het Krijt tijdperk.

Frederik   12-07-2013 om 16:04

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

quote:
sélacien34 schreef:
Uw forum is geweldig, maar het heeft een fout: het kan niet foto's te vergroten.

Waarvoor sorry. De foto's worden automatisch verkleind en gecomprimeerd bij het plaatsen. Dit doen we om het dataverkeer beheersbaar te houden. Deze website draait immers vanop een particuliere server (op een zolderkamertje, jaja) Als je meer detail wil tonen kan je je foto's croppen voor ze te uploaden.

[Bewerkt door Frederik op 12-07-2013 om 16:10 NL]

Sélacien34   12-07-2013 om 16:14

Sélacien34
Gewoon Lid

quote:
Frederik schreef:
quote:
sélacien34 schreef:
Uw forum is geweldig, maar het heeft een fout: het kan niet foto's te vergroten.

Waarvoor sorry. De foto's worden automatisch verkleind en gecomprimeerd bij het plaatsen. Dit doen we om het dataverkeer beheersbaar te houden. Deze website draait immers vanop een particuliere server (op een zolderkamertje, jaja) Als je meer detail wil tonen kan je je foto's croppen voor ze te uploaden.

[Bewerkt door Frederik op 12-07-2013 om 16:10 NL]

Ok, zie ik. Geen zorgen, ik agrandirai de volgende foto's. Er is een schat aan kennis hier echt heel merkbaar

Frederik   12-07-2013 om 16:45

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Mogelijk komt er in de toekomst een verbetering op dit vlak, maar voorlopig is zelf vergroten inderdaad de enige oplossing.

Ik vind het trouwens erg fijn dat je je weg naar dit forum hebt gevonden. Knap dat je je best doet om in het Nederlands te schrijven.

sjaak   12-07-2013 om 16:59

sjaak
Senior Lid

quote:
sélacien34 schreef:
Hallo Niels, zij zijn beenderen, bleven ze poreus, hebben ze het gewicht af gehouden. Uw forum is geweldig, maar het heeft een fout: het kan niet foto's te vergroten. Kijk hier, ik denk dat je meer details te zien

LINK

Moeilijk te zien. Kan je een close up plaatsen? Vind je ook andere bot fragmenten?

Niels

Sélacien34   12-07-2013 om 17:19

Sélacien34
Gewoon Lid

quote:
Frederik schreef:
Mogelijk komt er in de toekomst een verbetering op dit vlak, maar voorlopig is zelf vergroten inderdaad de enige oplossing.

Ik vind het trouwens erg fijn dat je je weg naar dit forum hebt gevonden. Knap dat je je best doet om in het Nederlands te schrijven.

Het is niet voor de hand, probeerde ik een aantal vertalingen om dichter om iets te begrijpen is voor je, althans dat hoop ik. En bedankt voor het delen van je kennis en antwoord op mijn vragen.

I also can talk in english if it's easiest to understand for you, i speak rather bad but at least, i understand what i say. As you like, just tell me.

Groet, Fabrice

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 17:20 NL]

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 17:24 NL]

Sélacien34   12-07-2013 om 17:22

Sélacien34
Gewoon Lid

quote:
sjaak schreef:
quote:
sélacien34 schreef:

LINK

Moeilijk te zien. Kan je een close up plaatsen? Vind je ook andere bot fragmenten?

Nog dichterbij? Ok, ik zal proberen om dat te doen. Is er een bepaalde plaats waar je wilt kijken?

Groet, Fabrice

Sélacien34   12-07-2013 om 17:58

Sélacien34
Gewoon Lid

Ik heb niet gevonden fragmenten van diaphyses dicht, maar voor mij, het bewijst niets. Veel onderzoekers op de site hebben we de botten van deze soort gevonden. Dit zijn de foto's stuurde me een van hen. Voor hem is het niet de epifyse. Hij zei citaat: "Ik denk niet dat het een bovenarm of heupkop een clean break bij de hals Het zou eerder klinkt als een gewrichtsoppervlak Eerst dacht ik dat het trommelvlies bullae van walvisachtigen, maar ... is het niet.
Ik dacht ook van coprolites maar de vormen zijn verschillend. Ik vraag me af in feite als verschillende ballen niet worden vermengd in elkaar om iets te vormen. "
Persoonlijk, ik weet niet waar hij wil zien komen en ik ga niet akkoord. Maar ik kan verkeerd êtrre.

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 17:58 NL]

Sélacien34   12-07-2013 om 20:34

Sélacien34
Gewoon Lid

Hoi Niels, dat is een heleboel foto's, deed ik wat ik kon! Ik hoop dat u en anderen wordt afgesloten met een formele identificatie.

Sélacien34   12-07-2013 om 20:41

Sélacien34
Gewoon Lid

hier foto's

WoW ! het is niet doorzoekbaar! Hier is een link naar "Fossiele Forum ', waar je een grotere met snel laden kan zien:

LINK

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 21:15 NL]

strandjutters   12-07-2013 om 20:47

strandjutters
Senior Lid

Hallo Selacien34,mijn derterminatie gaat over foto 7 in dit topic,ik wil ff duidelijk zijn omdat er nu heel wat bollen worden getoond.GR

sjaak   12-07-2013 om 20:57

sjaak
Senior Lid

Hallo,

Het laadt allemaal erg langzaam op deze site. Ik denk niet dat dit botten zijn. De structuur mist. Ook het feit dat je alleen dit soort bollen vindt en geen andere botfragmenten is vreemd. Ik zou eerder richting schelpdieren of zoiets denken. Ik weet niet wat het wel is.

Niels

scherven   12-07-2013 om 22:41

scherven
Senior Lid

quote:
sélacien34 schreef:
quote:
Frederik schreef:

Ja, Ben Indeed deze beenderen zijn uit het Mioceen geschakeld en worden opgenomen in het sediment. Er zijn bekende herschikkingen, maar het Krijt tijdperk.

Hoi, ik zeg niet dat het Mioceen is maar ik bedoel geremanieerd materiaal daar kan van alles tussen zitten. Die mensen die deze bollen vinden zouden het toch wel moeten weten dacht ik. Frankrijk staat wentenschappelijk toch erg hoog aangeschreven. Ben je daar zelf bij geweest of is het van horen zeggen?
Gr.Ben

Sélacien34   12-07-2013 om 23:42

Sélacien34
Gewoon Lid

Hoi, ik zeg niet dat het Mioceen is maar ik bedoel geremanieerd materiaal daar kan van alles tussen zitten. Die mensen die deze bollen vinden zouden het toch wel moeten weten dacht ik. Frankrijk staat wentenschappelijk toch erg hoog aangeschreven. Ben je daar zelf bij geweest of is het van horen zeggen?
Gr.Ben

Hallo Ben, het spijt me, maar de vertaler kan niet uw boodschap correct kunnen vertalen. Ik begrijp niet wat je bedoelt :/.
Kunt u herformuleren of gewoon in het Engels alstublieft?

Sélacien34   12-07-2013 om 23:46

Sélacien34
Gewoon Lid

quote:
sjaak schreef:
Hallo,

Het laadt allemaal erg langzaam op deze site. Ik denk niet dat dit botten zijn. De structuur mist. Ook het feit dat je alleen dit soort bollen vindt en geen andere botfragmenten is vreemd. Ik zou eerder richting schelpdieren of zoiets denken. Ik weet niet wat het wel is.

Het kan goed zijn dat je hebt gelijk, Niels. We zijn nog op zoek kant otolieten of tympanic blaren ...

Frederik   12-07-2013 om 23:55

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

quote:
sélacien34 schreef:
Gr.Ben

Hallo Ben, het spijt me, maar de vertaler kan niet uw boodschap correct kunnen vertalen. Ik begrijp niet wat je bedoelt :/.
Kunt u herformuleren of gewoon in het Engels alstublieft?

Vrij vertaald:
"Hi, I'm not saying it is Miocene, I'm referring to possible reworked material, which might contain anything. The people finding these sphere-like 'bones' should know. The French are known for their high scientific standards, no? Where you there or did you hear it from others? "

Ik zou denken -maar ik kan me vergissen- dat herwerkt of geremanieerd materiaal per definitie uit oudere lagen afkomstig is. Ik blijf de suggestie absurd vinden, sorry.

Sélacien34   12-07-2013 om 00:25

Sélacien34
Gewoon Lid

Ik ben persoonlijk niet een hoog wetenschappelijk niveau, maar denk dat ik een beetje weet. In dit geval ben ik het met Frederik, denk ik niet dat dit soort verontreiniging is mogelijk. De borg is gebaseerd op een Krijt meer niveau en de veranderingen hebben plaatsgevonden met de tijd. Bovenaan het veld zijn er enkele aardse ingangen die een neritic omgeving en de nabijheid van de kust weerspiegelen, het komt ook uit het Mioceen.

"The people finding these sphere-like 'bones' should know. The French are known for their high scientific standards, no? Where you there or did you hear it from"others? (Thank you for this traduction Frederik)

Ik vond deze beenderen mezelf, Ben, met uitzondering van degenen die door een andere onderzoeker aan mij werden gestuurd. Ik ben ook op zoek, vandaar mijn interesse in het delen van mijn bevindingen en interactie met anderen in een poging om de vragen zonder antwoorden te beantwoorden.

[Bewerkt door Sélacien34 op 12-07-2013 om 00:39 NL]

sjaak   13-07-2013 om 09:26

sjaak
Senior Lid

Ik heb deze closeup toegevoegd. Deze structuur brengt hopelijk iemand op een idee.

Niels

Sélacien34   13-07-2013 om 12:41

Sélacien34
Gewoon Lid

Hallo, Ik dacht na over de mogelijkheid van een uitsteeksel op de schedel zoals in sommige beenvissen. Maar dit is slechts een idee meer...

Sélacien34   16-07-2013 om 18:03

Sélacien34
Gewoon Lid

Hallo iedereen, ik kom tot u om u te informeren over de uitkomst van deze zaak. Ik voor het eerst contact opgenomen met een paleo-Amerikaanse ichthyologist (dr. Maisey), daarna palaeobotanist werd geraadpleegd over deze zaak. Zij concludeerde dat het palm fruit. Het zou de palm sabalites. We wisten niet dat deze dingen kunnen zijn van plantaardige oorsprong.

Hier is een link voor degenen die geïnteresseerd zijn. Met vriendelijke groet, binnenkort

LINK

sjaak   16-07-2013 om 19:35

sjaak
Senior Lid

Dank voor de update. Interessant!

Niels

Pagina: 1 2

0