HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Haaienwervel Otodus extra groot
7.50 EUR

Vraag & Aanbod Fossielen

Verzoek aan vakantiegangers.

adekker   14-07-2014 om 16:25

adekker
Senior Lid

Nu de vakantieperiode weer is aangebroken, kan ik het mij helaas niet permiteren om ook zelf op pad te gaan. Dat laat mijn uitkering niet toe. Vandaar mijn vraag: wanneer bij thuiskomst de vondsten uitvoerig zijn bestudeerd en er stukken over blijven (die men niet geschikt vindt voor de verzameling), zou men die dan niet willen weggooien? Wellicht zijn die voor mij nog heel interessant! Dit geldt zowel voor fossielen, mineralen als ook kristallen. Ik hou me graag aanbevolen.

[Bewerkt door adekker op 15-07-2014 om 16:51 NL]

Alopias   14-07-2014 om 17:23

Alopias
Senior Lid

hallo André,

Ik stel wel een mooi haaientanden pakket uit Antwerpen voor je samen, uiteraard goede kwaliteit tanden (brokjes daar kan niemand wat mee). Stuur eens je adres door, dan komt dat goed .

groeten
Aaron

adekker   14-07-2014 om 17:31

adekker
Senior Lid

Hallo Aaron,
Ik stel dit uitzonderlijk op prijs!!!
Dank je wel. Ik zal je mijn adres alvast mailen, maar het heeft absoluut geen haast, hoor.

Duif   14-07-2014 om 18:08

Duif
Junior Lid

Ik heb nog een hele berg schelpen uit Frankrijk over, ben je daar ook van? Ook nog leuke schelpen en ondefinieerbare stukken in de klei, ter preparatie. Waar woon je, dan kan ik misschien eens wat langs brengen? Plaats is voor nu wel voldoende, dan kijk ik waneer ik in de buurt ben of wanneer iemand anders vlak langs komt.

adekker   14-07-2014 om 18:45

adekker
Senior Lid

Hallo Laura,
Ook schelpen zijn zeer welkom. Het is voor mij een uitdaging om ze te determineren.
In het prepareren ben ik heel erg beperkt en heb erg primitieve hulpmiddelen, maar ik zou het graag eens willen proberen.
Ik zal je mijn adres per mail toesturen.
Gr. André.

folky89   15-07-2014 om 13:30

folky89
Junior Lid

Ik heb nog wel een kristal voor je uit Tibet (hymalaya)

Folkert

adekker   15-07-2014 om 13:45

adekker
Senior Lid

Hallo Folkert,

Geweldig, ik zou er erg blij mee zijn! Weet je ook wat voor een kristal het is?
Maar als je die niet graag wilt missen, moet je hem zeker niet weg doen, hoor! Hoewel zeer welkom bij mij, vraag ik in eerste instantie vakantievondsten die leden bij nader inzien toch achteraf maar besluiten weg te gooien. En hoewel niet alles ook voor mij interessant zal blijken te zijn, zal er ongetwijfeld nog wel iets tussen zitten waar ik nog wel wat aan heb of mee kan.

Gr. André.

Spongebob   15-07-2014 om 15:10

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

Als je in de buurt van Emmen woont, mag je langskomen voor fossiel materiaal om mee te stoeien.....

adekker   15-07-2014 om 15:47

adekker
Senior Lid

Dank je Tom, maar helaas woon ik in Goor (Twente, in het oosten van Overijssel dicht bij Hengelo) en heb ik zelf geen vervoer. Kan dus niet zomaar eventjes komen. Maar evengoed: enorm bedankt voor je aanbod! Stel ik zeer op prijs, absoluut! Alleen jammer dat ik het niet zomaar even kan komen ophalen. Dat spijt me erg.

Spongebob   15-07-2014 om 16:52

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

Goor? Dat kan niet zo'n probleem zijn.
Ik heb goede vrienden die bij jou in de buurt wonen
en dus is er vast wel iets op termijn te regelen.

Waar / welke soort fossielen gaat je voorkeur naar uit?

adekker   15-07-2014 om 17:02

adekker
Senior Lid

Ik ben een brede verzamelaar en beperk me niet tot een bepaald tijdperk of een bepaalde soort. Het gaat mij juist om een soort van totaal-overzicht. Van Cambrium t/m Plioceen, waarbij de meest gangbare soorten representatief zijn. Dat hoeven dus zeker geen zeldzame of afwijkende soorten te zijn. Wel vind ik het belangrijk om soortnamen en vindplaatsen daarbij te hebben. Soortnamen zou ik zelf ook erbij kunnen zoeken. Is leuk werk in de donkere maanden na de zomer en bieden mij dan een heerlijke bezigheid. Kortom: ik ben eigenlijk met alles wel blij en stel daar geen enkele eisen aan. Ook beschadigd materiaal en brokstukken zijn welkom.

[Bewerkt door adekker op 15-07-2014 om 18:02 NL]

folky89   15-07-2014 om 18:13

folky89
Junior Lid

Geen probleem hoor.. ik heb er hier genoeg.
Als je mij een adres geeft, zal ik wat opsturen.

Het is trouwens zwarte kristal (kwarts punten)
Ze zijn 'zwart' door insluitsels van hematiet.

[Bewerkt door folky89 op 15-07-2014 om 19:20 NL]

Folkert

adekker   15-07-2014 om 18:26

adekker
Senior Lid

Klink geweldig! Ben echt heel erg nieuwsgierig en ik kan er vast wel wat mee! Ik zal je zo mijn adres mailen.

[Bewerkt door adekker op 15-07-2014 om 19:54 NL]

Spongebob   20-07-2014 om 20:29

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

Hoi André,

Het warme zomerweer van gisteren heeft me belet om af te reizen naar Hengelo (open dag Bodemschat). Anders had ik mooi een pakketje kunnen meenemen voor je hobby-aspiraties. Dat pakketje houd je dan tegoed. Wil je graag dat ik het opstuur of heb je wat meer geduld voor een goedkopere oplossing d,w,z, wachten tot ik eens in de buurt kom?

Gr. Tom

adekker   21-07-2014 om 12:21

adekker
Senior Lid

Hallo Tom,

Gisteren was het absoluut veel te warm om iets te ondernemen en in dat opzicht vind ik het dan ook erg jammer dat je geplande uitstapje geen doorgang heeft mogen vinden.
Het pakketje heeft absoluut geen haast, dus opsturen hoeft niet, hoor. Ongeacht de inhoud is het bedoeld om er mee aan de slag te gaan wanneer de gure herfstdagen en de korte winterdagen weer aanbreken. Dan heb ik weer iets leuks om me mee bezig te houden.
De reden dat ik nu de oproep heb geplaatst, is dat dit een gelegenheid bij uitstek is voor vele leden om diverse vindplaatsen aan te doen en het nodige materiaal kunnen vergaren waar ze normaal niet aan toe zouden komen of er te weinig tijd voor zouden hebben gehad. Mochten ze dan bij thuiskomst alsnog besluiten een aantal stukken weg te gooien, dan houd ik me daarvoor aanbevolen. Er zal ongetwijfeld nog wel iets tussen zitten waar ik nog wel iets aan heb.

Gr. André.

Fossielenzoeker   21-07-2014 om 22:02

Fossielenzoeker
Senior Lid
Fotobeheerder

quote:
Spongebob schreef:
Het warme zomerweer van gisteren heeft me belet om af te reizen naar Hengelo (open dag Bodemschat).
Gr. Tom

Dan had ik je nog wel even bij mij aan de deur verwacht

Jeremy   23-07-2014 om 21:03

Jeremy
Senior Lid

dag André,

ik heb een ruime collectie schelpen, niet gedetermineerd, afkomstig uit Frankrijk-bekken van Parijs-Mioceen. Als je me je adres doorstuurt zal ik je ze opsturen. Dit zal wel in stukjes gebeuren. Heb zelfs ook nog een boek (copies) over de regio, die krijg je er bovenop.

groetjes
Jeremy

0