HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Kom naar onze PaleoTime-BE internationale fossielenbeurs in Wijgmaal (BE), op 11 november 2018!

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Standaard verchroomd 080mm breed
5.00 EUR

Over www.fossiel.net

Is er een reden waarom er niet met ordes word gewerkt in determinatiesysteem?

MarkW   11-08-2016 om 08:36

MarkW
Senior Lid

Beste beheerders,

Ik vroeg mij af of er een specifieke reden is om niet met ordes te werken in het determinatiesysteem?

Met vriendelijke groeten,

Mark

Frederik   11-08-2016 om 16:48

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Het taxonomisch luik van het systeem verbeteren staat op de longlist. In eerste instantie hebben we voor een pragmatische benadering geopteerd, waarbij ik een handmatige selectie gemaakt heb van de meest courante taxonomische groepen waar de amateurverzamelaar zoal mee in aanraking komt. De voornaamste reden was eenvoud en gebruiksvriendelijkheid.
In tweede instantie hebben we aan die indeling een database gekoppeld die automatisch de hogerliggende taxa aanvult. Dat is al even in voege.
De standaard nu op het niveau van de ordes zetten is lang niet zo'n slechte suggestie.
De PBDB lijst zo'n 1600 valide ordes op, een hanteerbaar aantal.

MarkW   11-08-2016 om 21:24

MarkW
Senior Lid

Bij de determinatie van bijvoorbeeld trilobieten en tweekleppigen zou het al een heel stuk helpen, denk ik? Veel succes met de technische uitdaging mochten jullie het binnenkort gaan proberen!

Frederik   12-08-2016 om 08:17

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Het zou zonder twijfel een grote verbetering zijn, dat is duidelijk.

0