HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop

Ontmoetingen Fossielen

SMAM!

Frederik   19-06-2017 om 19:37

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Deze week is het weer beurs in Sainte-Marie-aux-Mines. Toch wel één van de grote Europese ontmoetingsplekken voor alles wat paleo is. Ik ben er in het weekend. Zijn er nog forumleden die gaan?

Sonja   20-06-2017 om 08:10

Sonja
Junior Lid

Ja hoor, aanwezig, zoals elk jaar, vanaf donderdagmiddag Waarschijnlijk op zondag niet meer, tegen dan is het slenteren in de hitte genoeg geweest en de portemonnaie leeg ;-)

TriloBase   22-06-2017 om 07:33

TriloBase
Senior Lid

Morgen voor een weekendje naar SMAM. De temperaturen zullen iets beter zijn dan die van de laatste dagen.

@Frederik: ik breng je Estwing moker mee. Die zat nog in mijn bagage sinds onze laatste trip.

Frederik   22-06-2017 om 18:36

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Prima Danny! Bedankt!

mike   24-06-2017 om 21:46

mike
Senior Lid

.. door omstandigheden helaas alweer niet van de partij dit jaar, al heb ik geen reden tot klagen
ik hoop dan ook vele foto's te mogen zien van diegene die der wel waren ..

Dirk   26-06-2017 om 20:08

Dirk
Senior Lid

Dat was nu afgelopen weekend?
Chips, weer gemist. Zou een goede beursagenda zeer op prijs stellen, of mis ik nu iets op deze site?

ivok   26-06-2017 om 22:29

ivok
Senior Lid

Kiekeboe

Toch wel een wat van de opvallender koopjes.

Verders niet veel foto's gemaakt.
Veel Marokkaanse trilobieten opgehaald.
Ook een paar andere zaken gekocht.... verders heb ik me verbaasd over de soms absurd hoge prijzen voor bepaalde zaken.

Frederik   27-06-2017 om 12:21

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Die mammoet was inderdaad één van de blikvangers. Uit de russische permafrost, alle botten van één individu, een klein beetje restauratie (vooral aan de schedel). De prijs van 4 ton was niet van de poes, en ik weet niet of daar wat af te pingelen viel.

Ook een highlight voor mij was een mij volledig onbekende trilobiet uit Marokko, leek wel een voorouder van Walliserops, met een erg bizarre vork vooraan de kop. Fantastisch goed geprepareerd ook nog eens. Ondanks de zeldzaamheid heb ik 'm van nabij mogen bestuderen, maar het hoeft niet te verbazen dat de verkoper niet wilde dat er foto's genomen werden. Hij was zich zeer goed bewust van de zeldzaamheid van dat beestje. Ook hier een steile vraagprijs, equivalent van een kleine auto. Zeldzaam, maar of dit nog redelijk was zullen we pas weten als er daadwerkelijk een koper opduikt.

Onze doosjes van de laatste Marokko trip zijn allemaal goed aangekomen, op het eerste zicht zonder schade. Dat is altijd een opluchting. Intussen ben ik bezig om alles zorgvuldig na te lopen, labels toe te voegen waar er misschien wat ontbreken, en alles in te voeren in Trilobase. Vervolgens wordt het materiaal terug ingepakt, en netjes in het archief gezet (zie foto), waaruit ik het kan opdiepen wanneer ik aan de preparatie kan beginnen. En dat is binnenkort, verwacht je maar aan nieuwe preparatietopics!

Trilo   30-06-2017 om 15:54

Trilo
Senior Lid

Pas terug van een heerlijke vakantie in de streek van SMAM.Na een week beurs nog enkele dagen rond getourd in de streek.Ik had mij voorgenomen niets meer te kopen maar kon het niet laten toen ik enkele trilootjes van de Montagne Noir uit Frankrijk tegen kwam en die heel goedkoop waren kon ik het echt niet laten.Selenopleuropsis,Colpocoryphe en Geragnostus.Het is me ook weer gelukt,en dit na enkele jaren,om weer te ruilen een prachtige Drodops armatus.Ben met alles zeer tevreden.

0