HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop

Fossielen Algemeen

Aankoop van fossielen

jakob   04-01-2005 om 16:15

jakob
Junior Lid

Hallo,
Allemaal de beste wensen,ik begin het nieuwe jaar met een waarschuwing, op deze site kunt u doorlinken naar Two-Guys fossielenverkoop
in Wyoming.Ik kocht daar in december een vis
(Knightia) die overgeschilderd was met acrylverf omdat ik zeer thuis ben in verf heb
ik hem schoongemaakt met acryl-remover (zie -foto) Commentaar van Two-Guys na een mail,
Ja soms werk ik fossielen bij omdat sommige verzamelaars dat willen, en verder ga ik daarover niet in discussie. U bent gewaarschuwd.

[Bewerkt door jakob op 04-01-2005 om 21:36 NL]

[Bewerkt door jakob op 04-01-2005 om 21:36 NL]

cru84   04-01-2005 om 16:38

cru84
Senior Lid

Niet netjes. Heb je al andere mensen op de hoogte gebracht?
Er zit nog wel een spelfoutje in je plaatje (washt moet washed zijn)

Casper   04-01-2005 om 18:01

Casper
Senior Lid

Ik zag laatst een boek, Hacken voor dummies.
zal ik die toch maar kopen dan?
gaan we ze lekker pesten

Groeten, Casper

Casper   04-01-2005 om 18:16

Casper
Senior Lid

ik heb eventjes op de site gekeken en zo te zien zijn er veel meer geverfde visjes. ook qua de informatie die ze geven zijn ze niet echt te vertrouwen. bijvoorbeeld dat het krijt 95 miljoen jaar geleden eindigde, en dat de carcharodontosaurus saharicus een schedel had van wel 1.8 centimeter. niet erg professioneel.

ga je ze bedreigen met dat plaatje? moet je doen!!! zeggen dat je het aan een heleboel mensen gaat laten zien.

ik zal eventjes kijken of ze een gastenboek hebben. dan maak ik daarin een redirect naar mijn site.

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 04-01-2005 om 18:18 NL]

Frederik   04-01-2005 om 19:01

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

De typische Green River formation-'vervalsing' Jakob. Als je een beetje links en rechts informeert hoor je vele verhalen over bijgeverfde visjes van die vindplaats. Net zo: als je een trilobiet uit Erfoud, Marokko koopt, weet je ook dat je op je hoede moet zijn. Evenzo met dino-eieren, of reptieltjes uit China, ik kan zo maar doorgaan.

Een keer goed kijken naar wat je koopt is de boodschap, of vraag eerst een second opinion aan iemand die er al heeft gekocht. Als je online koopt kan je altijd best informeren naar retouches als dat, want de meeste online-verkopers vinden dat perfect normaal.
Een betrouwbare verkoper zou zoiets echter altijd moeten vermelden, omdat het immers heel belangrijk is.

Aan Herman: vermeld dit misschien op je linken pagina? (of verwijder gewoon de link)

Aan Jakob: bedankt voor de waarschuwing. Ik koop echter nooit online.

[Bewerkt door Frederik op 04-01-2005 om 19:02 NL]

Frederik   04-01-2005 om 19:13

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Hun verkoopsvoorwaarden zeggen mij het volgende:

"All items are guaranteed to be authentic as desribed and all non-natural items guaranteed against manufacturers defects..."

Waaruit ik kan opmaken dat zij verplicht zijn om modificaties duidelijk te vermelden. Indien niet, geld terug, als je tenminste het 'product' in onveranderde staat terug kunt sturen: Opnieuw verven en terugzenden die boel, Jakob!

Oh ja, vergeet niet:

Two Guys Fossils..... Where YOUR Satisfaction Is Our Priority !!!

Casper   04-01-2005 om 19:33

Casper
Senior Lid

niemand zin om de boel eens flink te gaan boycotten?

Groeten, Casper

jakob   04-01-2005 om 21:45

jakob
Junior Lid

quote:
frederik schreef:
De typische Green River formation-'vervalsing' Jakob. Als je een beetje links en rechts informeert hoor je vele verhalen over bijgeverfde visjes van die vindplaats. Net zo: als je een trilobiet uit Erfoud, Marokko koopt, weet je ook dat je op je hoede moet zijn. Evenzo met dino-eieren, of reptieltjes uit China, ik kan zo maar doorgaan.

Een keer goed kijken naar wat je koopt is de boodschap, of vraag eerst een second opinion aan iemand die er al heeft gekocht. Als je online koopt kan je altijd best informeren naar retouches als dat, want de meeste online-verkopers vinden dat perfect normaal.
Een betrouwbare verkoper zou zoiets echter altijd moeten vermelden, omdat het immers heel belangrijk is.

Aan Herman: vermeld dit misschien op je linken pagina? (of verwijder gewoon de link)

Aan Jakob: bedankt voor de waarschuwing. Ik koop echter nooit online.

[Bewerkt door Frederik op 04-01-2005 om 19:02 NL]

Aan Frederik,

Als je niet on-line koopt mis je veel, want je kunt vrij goedkoop ( soms )aan mooie fossielen komen. Tot dusver heb ik nog geen fake aangeschaft.Het blijft natuurlijk oppassen, de vis zend ik niet terug omdat hij nu origineel is.

Frederik   04-01-2005 om 21:49

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Tja, je hebt misschien wel gelijk, maar buiten een enkele keer een botje uit de noordzee koop ik eigenlijk nooit iets. Ik vind het zelfgevonden spul toch altijd veel leuker.
(al is het moeilijk om echt mooie dingen zelf te vinden, maar ja, wie het kleine niet eert....)

Casper   04-01-2005 om 22:39

Casper
Senior Lid

....moet naar death valley, de gobi-woestijn en zulk soort plaatsen gaan.
daar vind je mooie dingen!!!

Groeten, Casper

Casper   04-01-2005 om 22:42

Casper
Senior Lid

By the way, ik vind die zonder verf mooier.
zeker weten. maar die two guys zijn hufters!!! je moet dat plaatje de wereld rondsturen! boycot the two guys, actie, actie!

Groeten, Casper

webmaster   05-01-2005 om 20:22

webmaster
Beheerder
Fotobeheerder

Niet netjes!!!

Ik zal de link verwijderen, die verdienen ze niet!!!

Frederik   05-01-2005 om 21:03

Frederik
Beheerder
Fotobeheerder

Neh!
*moedigt juichend onze webmaster aan*

jakob   05-01-2005 om 23:08

jakob
Junior Lid

quote:
webmaster schreef:
Niet netjes!!!

Ik zal de link verwijderen, die verdienen ze niet!!!

Dank Herman, dat was de bedoeling.

webmaster   05-01-2005 om 23:24

webmaster
Beheerder
Fotobeheerder

Als iemand nog websites weet die juist wel een link verdienen, laat het dan even weten.

Trilobite   05-01-2005 om 23:29

Trilobite
Senior Lid
Fotobeheerder

Ik heb trouwens al vaker bij die site replica's gekocht. ik heb er al een velociraptor klauw, een Utahraptor klauw, een Oviraptor ei, een pterodactylus en een phorusrhacos schedel gekocht (allemaal replica's), en daar ben ik zeer tevreden over. het enige wat wel irritant was dat de oude spelling van de phorusrhacos werd gebruikt.

Maarten   06-01-2005 om 21:30

Maarten
Senior Lid

Ja, ik ken deze etters, ik heb al meer gewaarschuwd voor handelaren (dinoeieren en mosakaken etc.)Veel vissen zijn id geverfd, ALLE garnalen uit Libanon zijn bijgewerkt en soms helemaal fake en zo kan ik nog wel uurtje doorgaan, zonder goede kennis en dito kontakten wordt het steeds lastiger leuke aankopen te doen.

Maarten   06-01-2005 om 21:32

Maarten
Senior Lid

Deze is echt.....Superkwaliteit Globidens aegypticus, zeldzaamste aller mosa's. Supertand op intacte wortel in matrix dat grotendeels uit kaakbeen bestaat. Mijn nieuwste aanwinst voor mijn inmiddels niet onaardige mosaverzameling!!

Casper   15-01-2005 om 22:23

Casper
Senior Lid

quote:
webmaster schreef:
Als iemand nog websites weet die juist wel een link verdienen, laat het dan even weten.

Wellicht verdient mijn website een link? ter eigen beoordeling natuurlijk. ik zou zeer vereerd zijn.

Groeten, Casper

0