HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Crinoide USA
4.50 EUR

Prepareren en Conserveren

Wie wilt een stel phacopsen prepareren.

Smaug   01-04-2008 om 13:33

Smaug
Beheerder
Fotobeheerder

Hey allemaal,

Ik ben een paar jaar geleden met mijn vriendin naar Vierves sur Viroin gegaan om daar de nu reeds verdwenen vindplaats te bezoeken. We hebben het die dag zeer naar onze zin gehad en een aantal leuke dingen mee naar huis genomen. Het grootste gedeelte bestaat uit ruw materiaal, stenen met cephalons en pygidia (meervoud van pygidium?) dat we mee heb genomen om ooit te gaan prpareren (Na mijn studie als ik en mijn vriendin een baan hebben en in staat zijn om degelijk preparatie materiaal te kopen).

Er is echter 1 steen van ongeveer 25cm x 15cm x 15cm die we in meerdere stukken hebben geslagen. De steen past, na wat puzzelen nog geheel in elkaar (op wat kleine ontbrekende splinters na) en zit vol met cephalons en pygidia. Ik denk dat ik er van elk een tiental in de steen zitten. Vol dus...

Iedere keer dat de steen uit elkaar gehaald word raakt de steen beschadigd, zelfs als we heel voorzichtig zijn. Ik heb de steen recent voor voorlopig de laatste keer in elkaar gezet, omwikkeld in een plastic zak en strak met tape omwikkeld, hopend dat verder verval voorlopig is uitgesteld.

Deze status quo is natuurlijk niet de meest leuke manier om een stel trilobieten(vervellingen) te presenteren. Wat ik dus wil vragen is:

Is er iemand, met ervaring in het prepareren van trilobieten, die het leuk lijkt om zijn tanden te zetten in deze steen, en zo de bewoners (Phacops sp.) te bevrijden?

Ik, en vooral mijn vriendin (het is haarsteen), zouden dat zeer waarderen.

Alvast bedankt voor een antwoord.

Ps. de steen gaat niet mee met de eerste de beste onbekende persoon die niet of nauwelijks bekend is bij het forum...

Smaug the Mighty,
Smaug the Magnificence,
Smaug the Tremendous,
Smaug the Impenetrable,
Smaug the Chiefest and Greatest of
Calamities!

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

0