HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Zee-egel Arbacina monilis 5x
2.50 EUR

Vraag & Aanbod Fossielen

slangenwerveltje

bullet   24-07-2008 om 18:35

bullet
Senior Lid

Hallo

Ik ben de laatste tijd veel op zoek naar nieuw materiaal voor mijn verzameling.

Dit keer ben ik op zoek naar een slangenwerveltje uit egem of peace river.

Ik kan met genoeg materiaal ruilen en/of kopen.

groeten jeroen

Voor schelpen en tanden.

Supergraver   24-07-2008 om 22:44

Supergraver
Senior Lid

Hallo Jeroen,

Ik moet even de verzameling doorlopen, maar ik denk dat ik er nog wel eentje heb liggen.
Morgen heb je een definitief antwoord + foto.

Gr

Martijn

bullet   25-07-2008 om 17:01

bullet
Senior Lid

Ok hartelijk dank

gr jeroen

[Bewerkt door bullet op 25-07-2008 om 17:02 NL]

Voor schelpen en tanden.

Supergraver   25-07-2008 om 17:30

Supergraver
Senior Lid

Deze 4 kleintjes heb ik nog te ruil. Na deze heb ik er nog eentje in de verzameling en dat is een wat grotere, met een eigen verhaal (best wel spannend).

Zeg maar of je er een, twee, drie of alle vier wilt. Wil je nog haaientandjes uit de Peace River? Of stukjes schildpadpantser (zijn absoluut geen zeldzame stukken LOL )

Gr

Martijn

bullet   25-07-2008 om 18:21

bullet
Senior Lid

hallo

Ik ben best geïnteresseerd in alle 4.
Ik wil alles wat ik kan krijen.

Wat voor verhaal zit er achter die andere wervel dan?

Wat wilt u ervoor hebben?

gr jeroen

[Bewerkt door bullet op 25-07-2008 om 18:30 NL]

Voor schelpen en tanden.

Robii   25-07-2008 om 18:31

Robii
Senior Lid

das gemeen ik wil ook 1

[Bewerkt door Robii op 25-07-2008 om 18:31 NL]

Supergraver   25-07-2008 om 18:48

Supergraver
Senior Lid

Ik meen dat ik het verhaal hier al eens een keer ergens had opgeschreven.
Het begon allemaal eens/er was eens LOL
Mijn buddy en ik waren aan het spitten ergens in de Peace River. De beste vondsten worden gedaan in de rivierbanken en daar waren we dus ook flink aan het wroeten. Tussen de boomwortels huizen ook vaak slangen (meestal gewone bruine waterslangen, maar ook wel eens een cottonmouth/watermocasin). Ik was dus lekker aan het spitten en mijn maat stond een metertje of 10 van me vandaan. Plots hoor ik een kreet: 'SLANG!!!' en zie ik die maat van mij zo uit het water de kant opspringen. Ik klim er ook uit en wil die slang wel eens zien, maar die was allang weer pleite. Samen lopen we naar de plek van onze spullen en zien daar nog een slang boven op mijn tas liggen. Waarna die maat van mij zegt: 'ik ga mooi niet meer het water in'. Ik zeg nog:' Ja hoor het is de laatste dag in de Peace River, de hele week geen slang gezien en nu zullen ze zeker allemaal komen'. Ik weer verder zoeken en vind meteen een hele mooie vrij grote fossiele slangenwervel en roep: YESSS!. Die maat van me komt kijken en ik wil hem die wervel geven zit er in de rivierbank, ongeveer 30 cm van m'n hoofd vandaan een slang recht in m'n ogen te kijken. Daarna hebben we besloten dat het al laat werd en de volgende dag zouden we vroeg op moeten om naar het vliegveld bij Orlando te rijden

So that's the story, behind the fossil.

Jeroen ik ben gek op egeltjes ook haaientandjes maar daar heb ik selectievere wensen bij
Stuur maar een mailtje dan regelen we het verder.

En Robii das niet gemeen, that's life LOL
Jeroen heeft eerste keuze, die vroeg er tenslotte om en wilt hij er vier en heeft hij er wat leuks tegenover, tja dan moet je misschien na deze ruil Jeroen een mailtje sturen

Gr

Martijn

tandenzoeker   25-07-2008 om 18:55

tandenzoeker
Senior Lid

haha. Het gevaarlijkste dier dat ik al ben tegen gekomen op een zoektocht was een everzwijn. Ik wist niet dat ik zo snel een boom in kon kruipen. Ik weet niet wie er 't hardst verschoten was; ik of dat andere zwijn ...

Nico1974   25-07-2008 om 19:46

Nico1974
Guest

Dan moet wel rap zijn he wim. Das ne goeie. Leuk verhaal.
Groetjes Nico

Lanselot   25-07-2008 om 22:16

Lanselot
Senior Lid

Hoi Martijn,
Leuk he zo'n eye to eye enncounter. Ik had er ook een in Texas, Amerika tijdens een visexpeditie waarbij we op zoek waren naar een van de grootste zoekwatervissen: de Alligator gar.

Probleem bij mij was had ie net mijn kuit had losgelaten. Bleek een "diamond back" te zijn.

Na 4 maanden ziekenhuis mocht ik weer naar huis... leuk is anders. Als je denkt dat je pijn hebt gehad, dan kan ik je vertellen "you aint felt nothing yet" Dat zij die sherrif ook tegen mij toen hij me wegbracht naar het ziekenhuis.

Fijn weekend,
Arjen

0