HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Beitel plat breed 25x200 extra hard
12.50 EUR

Fossielen Algemeen

Lees dit absoluut! als je vanplan bent naar STH te gaan!!!

Fossiel hunter sean   11-06-2009 om 18:13

Fossiel hunter sean
Senior Lid

Beste forumleden,

Het is nu al een tijdje geleden dat we terug zijn uit CA. Maar sommige van ons hebben toch wat meer meegenomen uit Amerika dan alleen haaientanden.

laatste dag in bakersfield ben ik ziek geworden, net als Cor wat later op de avond.
koorts enz.. Geland te zijn in Dusseldorf waren ze natuurlijk bang voor de mexicaanse griep. daar hebben ze ons natuurlijk niet verder laten gaan maar in het ziekenhuis gezet, waar we testen kregen voor de griep,

die bleek natuurlijk negatief. uitijndelijk heb ik 3 weken ziek rond gelopen met als diagnose longontsteking, en toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis(ondertussen Cor ook al) zij hebben toen bijna 3 liter vocht uit mijn linker long gehaald doormiddel van een drain. En nog steeds een flinke long ontsteking net als Cor.

het raare is, dat dus 3 van de 5 man die er gezocht hebben opgenomen zijn in een ziekenhuis met longontsteking, want ons amerikaans contact was ook rond die tijd ziek geworden en heeft ook anderhalve week in het ziekenhuis gelegen.

Waarschijnlijk is het een soort van valley fever, dat veroorzaakt wordt door schimmels die je inademt en in je longen gaan zitten.daar krijg ik nu medicatie voor en hopelijk gaat dat binnekort beter.

dus wees gewaarschuwd als je die kanten opgaat, doe voor de zekerheid een montkapje op of iets dergelijks

Groeten Sean

[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 11-06-2009 om 18:15 NL]

Hieronymus   11-06-2009 om 18:29

Hieronymus
Senior Lid
Fotobeheerder

Daarom ook dit (met een link naar het Amerikaanse forum waarop jouw contact in de VSA zijn verhaal deed): LINK
Het is niet altijd iets chemisch, soms ook organische dingen in gesteenten die voor gezondheidsproblemen kunnen zorgen.

Veel beterschap Sean, hopelijk zorgen de prachtige vondsten voor enige troost.

Ed_je   11-06-2009 om 19:50

Ed_je
Senior Lid

Oei,veel beterschap gewenst aan jullie allen!
En heel knap dat je andere mensen waarschuwt omtrent deze situatie.

groeten

Eddy

masteroffossiles   11-06-2009 om 21:03

masteroffossiles
Senior Lid

zo das nie zo leuk zeg, ik hoop dat jullie er weer bovenop komen en dat jullie er nooit meer last van hebben, beterschap.

Pedro   11-06-2009 om 22:29

Pedro
Senior Lid

Veel beterschap Sean en anderen.

Weet je zeker dat het schimmels zijn, of is het een ander organisme?

René had pas ook een lading materiaal uit STH (zie kwia 6), moet hij nu ook opletten of hij deze schimmels niet binnenkrijgt, bij het verwerken van het materiaal?

"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY

Josine   12-06-2009 om 09:25

Josine
Senior Lid

Ik had al eens over dit onderwerp gelezen hier de link:

LINK

Sean en Cor voor jullie natuurlijk beterschap!

[Bewerkt door Josine op 12-06-2009 om 10:40 NL]

Hammerhead   12-06-2009 om 09:39

Hammerhead
Senior Lid

Cor en Sean beterschap!

Wanneer ze weten wat het geweest is moeten jullie het ons nog maar even laten weten.
Dan kunnen we daar rekening mee houden, mochten we ook (de kans is groot) naar STH gaan.

Dit soort zaken verwacht je niet als je fossielen gaat zoeken.
Hopelijk zijn jullie er nu snel weer bovenop en houden jullie er niets aan over.

Groeten,

Jan

Isis   12-06-2009 om 10:35

Isis
Senior Lid

Beterschap! Ben enkele jaren geleden enkele dagen wezen zoeken in het gebied. Heb toen mondkapje meegenomen, maar het uiteindelijk vanwege de hitte en zware werk maar een uurtje opgehad. Niet ziek geworden trouwens. Zal een dezer dagen een fotootje van de vondsten maken.

webmaster   12-06-2009 om 11:06

webmaster
Beheerder
Fotobeheerder

Heel veel beterschap gewenst Cor en Sean!!!
De leuke vondsten in het achterhoofd maakt het ziek zijn wellicht iets draaglijker.
Hopenlijk zijn jullie snel weer de oude!

Frisian-old-age   12-06-2009 om 12:55

Frisian-old-age
Senior Lid

@ Sean & Cor,veel beterschap gewenst aan jullie allen!

weet niet of jullie zeef-residu hebben meegenomen, zou dat eerst maar eens even heel goed naspoelen.

@ Hammerhead en andere, hier een paar links over die Valley Fever;
LINK

LINK

LINK

LINK

Vooral in de maanden juni t/m november loopt men het grootste risico.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 12-06-2009 om 12:56 NL]

Jan Losser   12-06-2009 om 14:29

Jan Losser
Senior Lid

Even nog over de mondkapjes. Je moet wel een erg goede kwaliteit hebben ter besherming voor dit soort schimmels. De meeste mondkapjes zijn niet geschikt voor schimmels en andere ziekteverwekkers en gaan dwars door de mondkapjes heen als het er al niet langs gaat. Meestal sluiten ze niet goed op het gezicht aan. Pas dus goed op.

Fossiel hunter sean   12-06-2009 om 16:51

Fossiel hunter sean
Senior Lid

quote:
pedro schreef:
Veel beterschap Sean en anderen.

Weet je zeker dat het schimmels zijn, of is het een ander organisme?

René had pas ook een lading materiaal uit STH (zie kwia 6), moet hij nu ook opletten of hij deze schimmels niet binnenkrijgt, bij het verwerken van het materiaal?

Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, ik weet bijna wel zeker dat het uit de droge grond en gras komt waarin we gespit hebben.

ik heb ook gelezen dat veel mensen wat het krijgen het niet eens merken en niet eens symtomen hebben, dus de anderen hebben het misschien ook gehad, als je het eenmaal gehad hebt ben je immuun en kan je het nooit meer krijgen

Groeten Sean

Hetty   12-06-2009 om 21:40

Hetty
Junior Lid

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat autochtone mensen vaker in contact komen met de sporen van de schimmels, en daar immuun voor zijn. Jullie komen natuurlijk uit een ander biotoop ( Europa nl.), waar die schimmel waarschijnlijk niet voor komt. En er dus ook geen antistoffen voor hebben opgebouwd.

Wij willen er volgend jaar heen gaan. En zullen rekening houden met deze gegevens. We gaan overigens niet alleen naar STH. De rest van Zuid-Californië moet ook de moeite waard zijn om te bekijken, dus dat laat ik mij dan niet ontgaan....als ik er toch eenmaal ben.

Groetjes en Beterschap
Hetty

Gerrit-Jan   12-06-2009 om 21:52

Gerrit-Jan
Senior Lid

Van harte beterschap Sean en Cor!!

Groet

Frisian-old-age   12-06-2009 om 22:20

Frisian-old-age
Senior Lid

quote:
Hetty schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat autochtone mensen vaker in contact komen met de sporen van de schimmels, en daar immuun voor zijn. Jullie komen natuurlijk uit een ander biotoop ( Europa nl.), waar die schimmel waarschijnlijk niet voor komt. En er dus ook geen antistoffen voor hebben opgebouwd.

Wij willen er volgend jaar heen gaan. En zullen rekening houden met deze gegevens. We gaan overigens niet alleen naar STH. De rest van Zuid-Californië moet ook de moeite waard zijn om te bekijken, dus dat laat ik mij dan niet ontgaan....als ik er toch eenmaal ben.

Groetjes en Beterschap
Hetty

@ Hetty, weet niet of je mijn links even hebt doorgebladerd cq gelezen,maarre ook "locals" hebben kans op deze schimmelziekte.
Wat het andere "biotoop" betreft: er zijn in 2008 zelfs Kamervragen gesteld over een variant van deze:het zg. Rift Valley Fever,in samenhang met de klimaatsverandering - Europa.
zie:
LINK

groetjes,

Spongebob   12-06-2009 om 23:48

Spongebob
Senior Lid
Fotobeheerder

3 van de 5 mensen zijn ziek geworden.
Is het zeker dat het een schimmel is geweest die jullie ziek gemaakt heeft?
Kan het geen legionella-besmetting zijn geweest?

In elk geval van harte beterschap gewenst!

sharkteethrene   13-06-2009 om 01:09

sharkteethrene
Senior Lid

quote:
Hetty schreef:

Groetjes en Beterschap
Hetty

Ola Hetty,

Dit is nieuw voor mij?
Heeft ie weer niets over verteld,aangezien wij zelf ook van plan zijn om die kant uit te gaan in die periode kunnen we mischien iets afspreken.

Tot snel,
Groetjes Rene en Fam.

Fossiel hunter sean   13-06-2009 om 09:49

Fossiel hunter sean
Senior Lid

quote:
frisian-old-age schreef:
quote:
Hetty schreef:

Groetjes en Beterschap
Hetty

@ Hetty, weet niet of je mijn links even hebt doorgebladerd cq gelezen,maarre ook "locals" hebben kans op deze schimmelziekte.
Wat het andere "biotoop" betreft: er zijn in 2008 zelfs Kamervragen gesteld over een variant van deze:het zg. Rift Valley Fever,in samenhang met de klimaatsverandering - Europa.
zie:
LINK

groetjes,

heb ook gelezen dat 60% van de mensen daar het hebben gehad, maar het kan zich ook uiten in een onschuldige kleine verkoudheid.
dus de meeste mensen merken het niet.

gr Sean

rickiee   13-06-2009 om 16:16

rickiee
Senior Lid

al weet ik er niet zo veel van over de schimmels
maar ik wil jullie alle toch beterschap wensen

groeten

Hetty   14-06-2009 om 15:24

Hetty
Junior Lid

Ik heb je Links gelezen, en e.e.a. daarover opgeslagen. Er staat o.a. dat 30% van de bevolking sporen heeft in het lichaam, maar niet aantoonbaar ziek is geweest.

We houden e.e.a. daarover in de gaten. En onze vriend in Californië zullen we erover mailen. Als er iemand e.e.a vanaf weet is hij het wel. Hij komt regelmatig op de haaientandenvindplaatsen.

Rene,

Je wist het wel, maar ik denk dat je even niet goed hebt geluisterd. Johan heeft het al enkele keren tegen je gezegd, en toen we samen een poosje geleden bij jullie waren hebben we het er ook over gehad. Maar je was toen zelf nog niet zo lang geleden thuis uit de VS, dus dat was actueler op dat ogenblik.

Of we samen iets kunnen afspreken betwijfel ik. We gaan natuurlijk naar onze vriend daar. En uiteraard naar STH. Maar we zijn met 3 personen, hopen een mobile home te huren, en gaan ook nog wat zien van de natuur, cultuur en geschiedenis van CA.
Er is daar veel wat aantrekkelijk is. En 3 weken alleen "haaientanden"!!! zien de dames van ons gezelschap niet helemaal zitten!!!!
Want wat dat betreft is de stand 2-1.

groetjes Hetty

[Bewerkt door Hetty op 14-06-2009 om 15:27 NL]

Isis   14-06-2009 om 21:44

Isis
Senior Lid

quote:
frisian-old-age schreef:
zie:
LINK

Het betreft zeker geen variant. Hoewel de hier gebruikte triviale namen zeer gelijkend zijn gaat het wel om twee zeer verschillende ziektenverwekkers. Het één een schimmel (Coccidioides immitis), het ander een virus (Phlebovirus genus).

Hammerhead   15-06-2009 om 09:36

Hammerhead
Senior Lid

@Age en anderen,

In ieder geval vast bedankt voor de informatie.
De links zijn aan de favorieten toegevoegd zodat ik die volgend jaar weer kan bestuderen.

Jan

Fossiel hunter sean   19-06-2009 om 17:30

Fossiel hunter sean
Senior Lid

Beste forumleden

het is nu duidelijk dat het om valley fever gaat, de test was positief van Cor, de kans dat ik het ook heb is dus 99% net als ons amerikaans contact,

eigenlijk is het goed nieuws, met medicijnen is het normaal zo weer verholpen.

Amerika gangers wees gewaarschuwd! het is geen pretje!

Groeten Sean

Theo   19-06-2009 om 18:41

Theo
Senior Lid

Ik ben blij dat alles goed is, afgelopen,zal wel een hele opluchting zijn.

Had dit in Hoevene plaatsgevonden was er na drie weken een epidemi geweest,met een alarm als dat van de Mexicaanse griep.

0