HOME Community Fossiel.net
Facebook Fossiel.net In English Please In het Nederlands

Mededeling

Bouw mee aan Fossiel.net!
Hoe kan ik helpen?

Sticky Forum

Informatieve Posts

>> Alle informatieve posts

Nieuwste fossiel uit het Determinatiesysteem

Geo Agenda

>> Meer Agenda items

Georockhop
Doorgezaagde ammoniet klein helft
2.50 EUR

Fossielen Algemeen

Aanwinsten paleotime Harderwijk.

Dino15   09-03-2019 om 18:39

Dino15
Senior Lid

Hallo, ik ben vandaag naar paleotime Harderwijk geweest. Daar heb ik mijn nautilus snavel getoond aan johan vellekoop, en een hoop vondsten laten determineren. O.a. Een haaientandje waarvan ik twijfelde tussen physogaleus latus en galeocerdo latidens bleek toch een latus te zijn, een hielbeen van een hertje en reuzenbever, een kiesje van een woelmuis, een zwinwachters spons. Verder heb ik nog een setje hemipristis serra uit usa lee creek north carolina aangekocht, een spirifer uit barvaux sur ourthe aangekocht, een ammoniet uit Madagascar aangekocht, een determinatie kaart fossiele schelpen van de maasvlakte 2 en een goede vergrootglas. Met het vergrootglas heb ik nog een foto gemaakt van een heel klein maar gaaf zelfgevonden haaientandje (zie bovenste foto.) uit het zwin waar ik tot vandaag geen goede foto van heb kunnen maken, verder heb ik nog een foto gemaakt met het vergrootglas van een haaientandje in de matrix ook uit het zwin en zelfgevonden (zie onderste foto.) een hele leuke en gezellige dag en ik heb een hoop forum leden in het echt ontmoet, o.a. Johan vellekoop, smaug, Herman zevenberg, bram langeveld. Mijn vader is ook mee geweest en hij heeft lekker een kop koffie gedronken.

Mvg.

Nick.

phil   09-03-2019 om 19:25

phil
Senior Lid

de ammoniet is Aioloceras besairei (albiaan)

tandenzoeker   09-03-2019 om 21:00

tandenzoeker
Senior Lid

Mesacanthus pusillus uit het Midden Devoon van Schotland. Het visje meet ongeveer 3cm.

Jasper den Otter   09-03-2019 om 22:19

Jasper den Otter
Gewoon Lid

Hallo ik was er ook ik had gekocht: een grote walviswervel(±30cm),2 potvistanden,veel pleistocene botten warschijnlijk meer dan 10 ,een stuk zeebodem uit het devoon, 4 gedetermineerde zee-egels, twee kleine ammonietjes in matrix, ik heb mijn eigen koraal gepolijst bij het kindergedeelte, wat dingen laten determineren en ik heb 2 otterkaakjes gekocht (vanwege mijn achternaam)

Vuursteentje79   10-03-2019 om 09:45

Vuursteentje79
Senior Lid

Bijzonder ook om te zien dat er veel materiaal uit Solnhofen op de beurs aanwezig was. Zeker niet in het minst de colle tafels in een van de hoeken...

Grtzz

Vuursteentje

Trilobite   11-03-2019 om 19:19

Trilobite
Senior Lid
Fotobeheerder

Ik vond het een erg leuke beurs.
En ik heb wel het een en andere gekocht op de beurs.
Een aantal opberg doosjes, een Harpetid trilobiet, een aantal kleinere Kem Kem dino dingetjes, nog een botje voor m'n wolharige neushoorn skelet en als laatst een leuk prep project van een dino schouderblad ook uit Kem Kem. Was leuk schoon te maken en weer in elkaar te zetten.

sjaak   11-03-2019 om 21:26

sjaak
Senior Lid

Mooie aankopen. Olof hoe maak je dat Kem Kem materiaal het beste schoon? Kan het tegen afborstelen met water?

Niels

Trilobite   11-03-2019 om 22:18

Trilobite
Senior Lid
Fotobeheerder

Ik betwijfel dat het goed tegen water kan. Dat wordt denk ik een oranje/rode modderzooi. Ik prepareer al mijn Kem Kem materiaal met de hand. Gewoon peuteren met tandarts haakjes. Dit schouderblad was eigenlijk erg makkelijk omdat het vooral klei was wat er op zat. Maar veel Kem Kem materiaal heeft kei harde kiezel klonten die bijna niet weg te krijgen zijn. Het bot is vaak redelijk kwetsbaar en kan in dat geval niet goed tegen trillingen.

sjaak   11-03-2019 om 22:59

sjaak
Senior Lid

Dank, ik zal het voorzichtig aanpakken.

Niels

redmilksnake   15-03-2019 om 09:34

redmilksnake
Senior Lid

quote:
Vuursteentje79 schreef:
Bijzonder ook om te zien dat er veel materiaal uit Solnhofen op de beurs aanwezig was. Zeker niet in het minst de colle tafels in een van de hoeken...

Grtzz

Vuursteentje

Dank! We hebben ons best gedaan om veel en gevarieerd materiaal mee te nemen. In België sta ik weer!

Met vriendelijke groet,
Jonathan

Caveman   16-03-2019 om 09:26

Caveman
Senior Lid

Was erg blij met n doosje met n tiental goniatieten uit Gelderland, wat leuke stukjes palmhout, boomvaren en wat zeelelies. Erg leuke gevarieerde beurs.

sjaak   16-03-2019 om 19:55

sjaak
Senior Lid

Ik heb onder meer deze zeester uit Marokko bij Dries gekocht. Breuken in de matrix weg gewerkt. Ben er blij mee. Nu zelf nog een vinden.

Niels

0